لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
لیفت صورت بدون جراحی به چه صورت است

لیفت صورت بدون جراحی

لیفت صورت بدون جراحی یک روش زیبایی پوستی است که به کمک روش ها و تکنیک های غیرجراحی موجب جوانسازی پوست و بهبود ظاهر صورت می شود. این روش شامل استفاده از تکنیک‌هایی مانند تزریق مواد پرکننده، بوتاکس و لیزر است که به طور کلی اثرات پیری، چین و چروک‌ها و نقاط ضعف صورت را کاهش می‌دهند.

لیفت-صورت-بدون-جراحی

در این مقاله به طور کامل در مورد روش های لیفت صورت بدون جراحی توضیح خواهیم داد.

لیفت صورت بدون جراحی برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت صورت بدون جراحی برای افرادی که علائم زودرس پیری نشان می‌دهند، ولی نمی‌خواهند یا نمی‌توانند عمل جراحی لیفت صورت را انجام دهند، مناسب است. این روش برای افرادی که به دنبال راهکارهای غیرتهاجمی هستند و می‌خواهند ظاهر جوانان تری داشته باشند، مناسب است.

به طور کلی باید اشاره کرد که این روش ها برای افرادی که دارای افتادگی های خفیف و جزئی بر روی پوست صورت خود هستند، خانم هایی که باردار نیستند و همینطور افرادی که به بیماری خاصی مبتلا نبوده و داروهای خاصی مصرف نمی کنند، مناسب است.

اما باز بهتر است در خصوص انتخاب روش با یک پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک شما با بررسی وضعیت پوست و نیازهای شما، می‌تواند توصیه‌های دقیق‌تری را در این زمینه ارائه کند.

روش های لیفت صورت بدون جراحی

روش های مختلفی نظیر تزریق چربی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل، لایه برداری صورت با لیزر، لیفت صورت با rf، لیفت صورت با دستگاه، لیفت صورت با نخ و لیفت با هایفوتراپی برای لیفت صورت بدون جراحی مورد استفاده قرار می گیرند.

روش های ذکر شده با بی حسی موضعی بدون نیاز به بیهوشی و به صورت سرپایی انجام می پذیرند.

روش-های-لیفت-صورت-بدون-جراحی

لازم به ذکر است؛ لیفتینگ صورت بدون جراحی نتایجی مشابه به لیفت با جراحی، ایجاد نخواهد کرد، اما می تواند مدت زمان لیفت با جراحی را به تعویق بیاندازد و یا نتایج حاصل از جراحی لیفت را افزایش بدهد.

همانطور که در مطالب فوق ذکر شد، روش های مختلفی برای لیفت صورت بدون جراحی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به بررسی مختصری در مورد روش های ذکر شده خواهیم پرداخت.

لیفت با هایفوتراپی

در روش هایفوتراپی، از امواج صوتی اولتراسوند استفاده می‌شود. نتایج این عمل به صورت سفت شدن پوست صورت و گردن خود را نشان داده و این نتایج دو ماه پس از عمل لیفتینگ، مشاهده می‌شود و 6 ماه پس از عمل هم موجب سفت شدن پوست صورت کامل می‌شود. هایفوتراپی روشی مکمل است که با سایر روش‌ها به صورت ترکیبی و برای رفع افتادگی و چین و چروک‌های پوست خفیف‌تر استفاده می‌شود. این روش لیفت صورت برای افتادگی پلک‌ها، لیفت صورت و گردن به جز بخش غده تیروئید و کشیدن عضله قسمت پیشانی به بالا امکان‌پذیر است.

لیفت-با-هایفوتراپی

لیفت صورت با rf

روش لیفت با (RF) یک روش غیرجراحی برای سفت شدن پوست است. در این روش پزشک از امواج انرژی برای گرم کردن لایه عمیق پوست، که درم نام دارد، استفاده می‌کند. لیفت صورت با آر اف از سال ۲۰۰۱ تاکنون برای مقابله با افتادگی پوست و علائم پیری به کار می‌رود. این روش در هر سنی قابل انجام است و نتیجه آن از سه تا پنج سال ماندگار خواهد بود.

 لیفت صورت با نخ

در این روش از نخ‌های مخصوصی استفاده می‌شود که جنس آن‌ها از پروتئین است. جراح در این روش از قسمت جلوی گوش که موها رشد کرده است یا همان ناحیه تمپورال سر نخ‌های پروتئینی را در لایه عمیق تر پوست که درم (DERM) نام دارد قرار می‌دهد. این نخ‌ها سبب کشیدن پوست صورت شده که نهایتا منجر به سفت شدن پوست صورت و گردن می‌شود.

انجام این عمل نیازمند بی‌حسی موضعی است. مدت زمان لازم برای این عمل چیزی در حدود یک ساعت است. بیمار پس از عمل به دو تا سه روز استراحت و مراقبت پزشکی نیاز دارد.

لیفت-صورت-با-نخ-1

تزریق بوتاکس

يکی از روش های ليفتينگ صورت بدون جراحی، تزريق بوتاکس است. بوتاکس به عنوان يکی ازدرمان های محبوب زيبايی صورت، يک درمان سريع، بی‌خطر و مؤثر است. بوتاکس در واقع خطوط وچين و چروک های صورت را برای مدت حدود شش ماه کاهش داده يا از بين میبرد و نياز به بستری شدن نداشته و ناراحتی‌های آن بسيار جزئی است.

تزریق-بوتاکس-لیفت-صورت-بدون-جراحی

تزریق ژل

لیفت با تزریق ژل سبب پر شدن چین و چروک‌های چهره شده و ظاهر آن را با طراوت‌تر و صاف‌تر می‌کند. تزریق ژل می‌تواند سبب برجسته‌تر کردن لب‌ها هم شوند که در این حالت ظاهر چهره مطلوب‌تر می‌شود. نتایج این عمل را می‌توان پس از دو روز مشاهده کرد و باید اشاره کرد که تاثیر کامل این روش به 12 تا 18 ماه زمان نیاز دارد.

تزریق چربی

در این روش از لیفت، بافت چربی از یک ناحیه بدن برداشته شده و سپس پاک‌سازی و پردازش می‌شود. بعد از این اقدام برای بهبود و تقویت حجم صورت ، تزریق انجام خواهد شد. در این عمل بافت‌های صورت با سلول‌های زنده چربی ترکیب شده و تا سال ها ماندگاری دارد.

تزریق-چربی-لیفت-صورت-بدون-جراحی

مزایای لیفت صورت بدون جراحی چیست؟

لیفت صورت بدون جراحی دارای مزیت هایی است که عبارتند از:

بدون نیاز به جراحی

لیفت صورت بدون نیاز به عمل جراحی است. این به معنای عدم نیاز به بیهوشی عمومی یا بخیه‌گذاری است، که زمان بازسازی و بازگشت به فعالیت‌های روزمره را کاهش می‌دهد.

روش غیرتهاجمی

لیفت صورت بدون جراحی از روش‌های غیرتهاجمی استفاده می‌کند. این به معنای عدم نیاز به ایجاد برش بر روی پوست است، که باعث کاهش خطر عفونت، خونریزی و خطرات مرتبط با جراحی است.

زمان بازیابی سریع

با توجه به عدم نیاز به جراحی زمان بازگشت به فعالیت‌های روزانه بعد از لیفت صورت بدون جراحی در مقایسه با روش‌های جراحی. بسیار سریع‌تر است.

نتایج طبیعی

با استفاده از تکنیک‌هایی مانند تزریق مواد پرکننده و بوتاکس، جوانسازی و بهبود ظاهر صورت به طور طبیعی و هماهنگ با ویژگی‌های صورت شما انجام خواهد شد.

کمترین ریسک و عوارض

با توجه به عدم نیاز به جراحی ، ریسک‌ها و عوارض ها به طور کلی کمتر است. معمولاً عوارض موقتی مانند تورم و… در نقاط تزریق رخ می‌دهد و به طور معمول خودبخود بهبود می‌یابد.

سوالات متداول لیفت صورت بدون جراحی

آیا لیفت صورت بدون جراحی برای هر سنی مناسب است؟

لیفت صورت بدون جراحی می‌تواند برای افراد در سنین مختلف مناسب باشد. این روش بیشتر برای افرادی که به علائم زودرس پیری دچار شده‌اند ولی نمی‌خواهند یا نمی‌توانند عمل جراحی صورت را انجام دهند، مناسب است. با این حال، هر فرد برای تصمیم‌گیری صحیح، باید با یک پزشک متخصص مشورت کند.

آیا نتایج روش های لیفت صورت بدون جراحی دائمی هستند؟

نتایج لیفت صورت بدون جراحی معمولاً موقت است. تزریق مواد پرکننده مانند تزریق بوتاکس برای مدت زمان محدودی اثر خود را دارند و نیاز به تجدید نظر و تکرار در طول زمان دارند.

در نهایت بدانید…

لیفت صورت بدون جراحی یک روش غیرتهاجمی برای جوانسازی صورت است. این روش با استفاده از تزریق مواد پرکننده و بوتاکس، جوانی و تازگی را به صورت بخشیده و ظاهر طبیعی به چهره خواهد بخشید. مزایای آن شامل عدم نیاز به جراحی، زمان بازیابی سریع، کمترین ریسک و عوارض، و نتایج طبیعی است. مهم است که در مورد انتخاب روش مناسب با پزشک متخصص مشورت کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *