لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
ماندگاری جراحی لیفت صورت

ماندگاری جراحی لیفت صورت

ماندگاری جراحی لیفت صورت یکی از دغدغه های افراد بعد از جراحی است از آنجایی که جوان به نظر رسیدن صورت و چهره برای افراد به خصوص خانم ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بنابراین میزان ماندگاری جراحی لیفت صورت که موجب جوانسازی صورت می شود نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این میزان ماندگاری به عوامل بسیار زیادی از جمله رعایت نکات مراقبتی، تجربه جراح و … دارد که در ادامه مقاله در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ماندگاری-جراحی-لیفت-صورت-چقدر-است

مدت زمان طول عمر و ماندگاری جراحی لیفت صورت چقدر است؟

لیفت صورت به روش های مختلفی از جمله آندوسکوپی، جراحی و … قابل انجام است و هر کدام از این روش ها نیز میزان ماندگاری متفاوتی دارند به طور مثال لیفت آندوسکوپی در حدود 10 سال ماندگاری دارد.

✨ در خصوص جراحی لیفت صورت باید گفت که از همه ی روش های لیفت صورت ماندگاری بیشتری داشته و نتیجه عمیق تری بر روی صورت خواهد گذاشت و علاوه بر لایه های سطحی پوست لایه های زیرین پوست را نیز درگیر خواهد کرد و باید گفت که میزان ماندگاری این روش در حدود 12 سال و حتی در صورت رعایت نکات مراقبتی بیشتر است.

عوامل موثر بر میزان ماندگاری جراحی لیفت صورت

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، عوامل متعددی از قبیل کیفیت و نوع پوست فرد، تجربه جراح، رعایت مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت و … بر روی میزان ماندگاری تاثیر دارد که در ادامه این عوامل را بررسی خواهیم کرد.

عوامل-موثر-بر-میزان-ماندگاری-جراحی-لیفت-صورت

تجربه جراح

از جمله مهم ترین عوامل موثر در میزان ماندگاری جراحی لیفت صورت تجربه و مهارت جراح است که مسلما هرچه تجربه و مهارت جراح بیشتر باشد نتیجه جراحی موفقیت آمیزترو بهتر بوده و میزان ماندگاری نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

سلامت عمومی فرد

افرادی که از سلامت عمومی برخوردارهستند، بعد از انجام جراحی نتیجه بهتری از آن گرفته و میزان ماندگاری جراحی برای آن ها طولانی تر و بیشتر خواهد بود.

زمان مراجعه

زمان مناسب برای انجام این جراحی و به تعویق ننداختن آن از عوامل بسیار تاثیرگذار در نتیجه و ماندگاری جراحی محسوب می شود.

سبک زندگی فرد

افرادی که سبک زندگی آن ها سالم بوده و فعال تر هستند، بعد از جراحی به سرعت بهبود پیدا کرد و همچنین نتیجه بهتری از جراحی خواهند گرفت و میزان ماندگاری جراحی برای آن ها افزایش پیدا خواهد کرد.

رعایت نکات مراقبتی

یکی دیگر از مهم ترین عواملی که در میزان طول عمر جراحی لیفت صورت تاثیر دارد، رعایت مراقبت های بعد از این جراحی است، که هرچه افراد بیشتر این نکات را رعایت کنند، میزان ماندگاری این جراحی برای آن ها طولانی تر خواهد شد.

کیفیت و نوع پوست فرد

کیفیت پوست نیز از جمله عوامل موثر دیگر بر روی میزان ماندگاری است، که هرچه کیفیت پوست فرد بهتر باشد ماندگاری و طول عمر جراحی لیفت صورت برای وی بیشتر خواهد شد.

راهکارهایی جهت افزایش ماندگاری جراحی لیفت صورت

با انجام برخی از راهکارها و روش ها می توان به افزایش و طولانی شدن طول عمر جراحی لیفت صورت کمک کرد که این راهکارها عبارتند از:

✅ خودداری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید مستقیم و محافظت از پوست در مقابل نور خورشید

✅ خودداری از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات

✅ استفاده از کرم های ضد آفتاب مخصوص پوست با درصد بالا

✅ کاهش استفاده از لوازم آرایشی و استفاده از مواد آرایشی مرغوب

✅ کنترل کردن استرس چرا که استرس موجب افزایش چین و چروک های صورت می شود.

✅ استفاده از کرم های مرطوب کننده و آبرسان

✅ رعایت رژیم غذایی متناسب مانند سبزیجات و پروتئین ها

✅ نوشیدن مایعات به خصوص به مقدار کافی در طول روز برای حفظ شادابی پوست

✅ پاک کردن مواد آرایشی از روی صورت قبل از خواب

✅ مراجعه به بهترین جراح لیفت صورت که از تجربه و مهارت کافی برخوردار باشد.

✅ از پوست خود با بهترین روش ها مراقبت نمایید و بدین منظور با یک متخصص پوست مشورت داشته باشید.

سوالات متداول ماندگاری جراحی لیفت صورت

آیا نتیجه جراحی لیفت صورت دائمی است؟

خیر، باید در پاسخ به این سوال گفت که با اینکه ماندگاری این روش بسیار بالا است ولی نتیجه آن دائمی نمی باشد و در حدود 10 الی 12 سال ماندگاری دارد.

آیا می توان بعد از اتمام طول عمر جراحی لیفت صورت آن را تمدید کرد؟

از آنجایی که پوست افراد دائم در حال تغییر است و با افزایش سن پوست نیز پیر خواهد شد، بعد از اتمام ماندگاری جراحی لیفت صورت دوباره آثار پیری بر روی صورت افراد نمایان خواهد شد و برای از بین بردن آن ها می توان مجدد جراحی لیفت صورت را انجام داد اما قبل ازآن حتما با جراح خود مشورت نمایید.

در نهایت…

ماندگاری جراحی لیفت صورت از مابقی روش های جوانسازی و لیفت صورت بیشتر است ولی باز هم باید به این نکته اشاره کرد که نتیجه آن دائمی نیست و در حدود 12 سال ماندگاری دارد و برای آنکه بتوان در این مدت از مزایای جراحی لیفت صورت بهره بود باید نکات مراقبتی بعد از آن را به درستی رعایت کرد.

در این مقاله به طور کامل میزان ماندگاری و همینطور عواملی که بر روی طول عمر این جراحی تاثیر دارد را بررسی کردیم، امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفی واقع شده باشد و به شما نیز در پیدا کردن جوابتان کمک کرده باشد، ممنون که تا نتهای مقاله ما را همراهی کردید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *