لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
سن مناسب جراحی لیفت صورت

بهترین سن جراحی لیفت صورت

بهترین سن جراحی لیفت صورت یکی از سوالات رایج افراد در خصوص انجام این جراحی است، همانطور که می دانید افراد به مرور زمان با بالا رفتن سن چین و چروک هایی بر روی پوست صورت  و همینطور خطوط ریزی ایجاد خواهد شد که موجب پیرتر نشان دادن صورت خواهد شد و برای جوانسازی جراحی لیفت صورت را انجام می دهند.

بهترین-سن-جراحی-لیفت-صورت

در خصوص سن مناسب برای جراحی لیفت صورت باید گفت که به طور معمول این جراحی برای سنین مختلف مناسب است ولی در برخی از سنین نتیجه بهتری خواهد داد که در ادامه بهترین سن برای جراحی لیفت صورت را بررسی خواهیم کرد.

اهمیت سن در انجام جراحی لیفت صورت

انجام جراحی لیفت صورت در سن مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، انجام این روش برای تمام سنین و افرادی که دارای افتادگی پوست و همینطور چین و چروک هایی بر روی پوست خود هستند مناسب است. ولی به طور معمول افراد بالای 40 سال به دلیل کاهش تولید کلاژن و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست خود بیشتر در معرض پیری پوست و ظاهر شدن چین و چروک هایی بر روی پوست خود قرار می گیرند و در نتیجه انجام این جراحی برای آن ها نتایج شگفت آوری را رقم خواهد زد.

سن فرد و همینطور شدت افتادگی و میزان چین و چروک ها تاثیر بسیار زیادی در انتخاب روش مناسب لیفت دارد، تا بتوان با استفاده از روش مناسب این موارد را به خوبی برطرف کرد. بنابراین سن در انجام این جراحی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

چه سنی برای انجام جراحی لیفت صورت مناسب است؟

با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کاهش پیدا خواهد کرد و همین امر موجب ایجاد چین و چروک بر روی پوست و همینطور افتادگی و شل شدن پوست خواهد شد و باید به این نکته اشاره کرد با اینکه نمی توان از روند پیری و افزایش سن جلوگیری کرد ولی می توان با استفاده از راهکارهایی به جوانسازی صورت و همینطور از بین رفتن علائم پیری پوست کمک کرد که یکی از آن روش ها جراحی لیفت صورت است و از آنجایی که سن عامل مهمی برای انجام این روش است، باید گفت که بهترین سن جراحی لیفت صورت در بازه های سنی 40، 50 و 60 سال است.

چه-سنی-برای-انجام-جراحی-لیفت-صورت-مناسب-است؟

به طور معمول بهترین جراح لیفت صورت در تهران انجام این جراحی را برای افراد زیر 40 سال توصیه نخواهد کرد، مگر مشکل یا مورد خاصی وجود داشته باشد که تصمیم گیری در خصوص انجام یا عدم انجام آن بر عهده پزشک متخصص است.

بهترین سن جراحی لیفت صورت با توجه به انواع لیفت

از آنجایی که این جراحی انواع مختلفی دارد در هر کدام از آن ها سن عامل موثری می باشد که در ادامه بهترین سن در هر کدام از این نوع از جراحی را بررسی خواهیم کرد.

👈🏻 مینی لیفت

افرادی که دارای افتادگی و چین و چروک در قسمت پایینی صورت حود هستند از این روش استفاده خواهند کرد و با استفاده از این روش می توان تمام خطوط ریز و پوست را از بین برد. این روش برای افراد در سن مابین 30 الی 40 سال مناسب است.

👈🏻 لیفت سنتی

افرادی که دارای نشانه ها و علائم شدید پیری هستند و چین و چروک زیادی بر روی قسمت میانی صورت و همینطور گردن خود دارند از این روش باید برای برطرف کردن آن استفاده کنند.

سن مناسب انجام این روش 50 الی 60 سال است، چرا که چین و چروک ها و افتادگی پوست در این محدوده سنی بسیار زیاد است.

👈🏻 لیفت صورت با نخ

به طور معمول تمام افراد در هر سنینی می توانند از این روش استفاده کنند، اما با توجه به صلاحدید پزشک سن مناسب برای انجام این جراحی مابین 30 الی 60 سال در نظر گرفته شده است.

تمام افراد در واقع نمی توانند از این روش استفاده کنند، چرا که برخی از افراد امکان دارد به نخ های به کار گرفته شده در این روش حساسیت داشته باشند.

بنابراین افرادی که دارای بیماری های پوستی مانند تبخال یا آکنه هستند و یا به بیماری هایی از قبیل دیابت و … مبتلا هستند برای این روش مناسب نیستند.

بنا به همین دلیل توصیه می شود که افراد در سنین بالا از این روش استفاده نکنند، چرا که چروک های زیاد و عمیق با این روش از بین نخواهند رفت. این افراد باید از روش های دیگر لیفت بهره ببرند.

سوالات متداول بهترین سن جراحی لیفت صورت

آیا می توان در سنین جوانی نیز لیفت صورت را انجام داد؟

جهت کند کردن روند پیری پوست می توان در سنین جوانی نیز این جراحی را انجام داد ولی نتایج آن مانند افراد با سنین بالا شگفت آور نخواهد بود، چرا که افراد بالای 60 سال در صورت انجام این جراحی 20 سال جوان تر می شوند.

آیا انجام جراحی لیفت صورت برای فردی با سن 45 سال زود است؟

افرادی که به سن 45 سالگی رسیده باشند قادر هستند از این روش برای جوانسازی پوست خود استفاده کنند و نتیجه طولانی مدتی نیز از آن خواهند گرفت، چرا که هنوز پوست آن ها دارای خاصیت ارتجاعی می باشد.

چه نوع لیفتی برای یک فرد با سن 30 سال مناسب است؟

با توجه به علائم و روند پیری پوست مراجعه کنند روش مناسبی جهت لیفت صورت توسط پزشک متخصص انتخاب خواهد شد و به طور معمول برای افرادی در محدوده سنی 30 الی 40 سال از روش لیفت مینی استفاده می شود.

سخن پایانی

همانطور که ذکر کردیم، سن عامل بسیار موثری در انتخاب روش مناسب جراحی لیفت صورت به شمار می رود، بنابراین افراد باید از بهترین سن جراحی لیفت صورت آگاهی داشته باشند که در این مقاله به طور کامل بهترین سن را ذکر کرده و همچنین سن مناسب برای انجام هر کدام از روش های جراحی لیفت صورت را بررسی کردیم، امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

در صورت وجود هرگونه سوالی در این زمینه با شماره های داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *