لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ + مزایا

لیفت صورت با نخ یکی از روش‌های نوین برای جوانسازی و زیبایی صورت می‌باشد که نسبت به سایر روش‌ها هزینه و عوارض جانبی کمتری دارد. با اینکه لیفت صورت با نخ نمی‌تواند جایگزین جراحی لیفت صورت شود اما در برخی از افراد که دچار افتادگی‌های خفیف پوستی هستند می‌تواند روش موثر و کارآمدی باشد.

لیفت-صورت-با-نخ-مزایا

روش لیفت با نخ از اوایل دهه‌ی 1990 ابداع شد اما تکنیک‌ها و مواد مورد استفاده در این روش در طی زمان به تدریج بهبود و تکامل یافت. در حال حاضر این روش یک عمل سرپایی می‌باشد که در کمترین زمان می‌تواند نتایج مناسبی را به همراه داشته باشد.

در این مقاله به طور کامل به بررسی لیفت صورت با نخ خواهیم پراخت، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

کاندید مناسب لیفت صورت با نخ

همان طور که اشاره شد لیفت صورت با نخ نمی‌تواند جایگزین جراحی لیفت صورت شود بنابراین در صورتی که دارای افتادگی و یا چین و چروک‌های عمیق هستید بهتر است به این روش فکر نکنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که نتایج لیفت صورت موقتی بوده و در نهایت پس از 1 الی 2 سال از بین می‌رود.

با توجه به مواردی که اشاره شد لیفت صورت با نخ برای افرادی که به دنبال تغییرات جزئی و موقت در صورت خود هستند روشی مناسب می‌باشد، همچنین افرادی که بنا به دلایل بسیار نمی‌توانند از روش جراحی لیفت صورت بهره ببرند می‌توانند با روش لیفت صورت توسط نخ به نتایج مناسبی دست پیدا نمایند و در صورتی که از نتایج اولیه رضایت داشتند می‌توانند جهت درمان دوباره اقدام نمایند.

روش انجام لیفت صورت با نخ

لیفت صورت یک روش کم تهاجمی می‌باشد که در مطب نیز قابل انجام می‌باشد. در طی این جراحی نخ‌های کوچکی زیر پوست قرار داده می‌شوند که اثرات لیفت و سفت کنندگی در پوست را دارند.

نخ‌ها معمولاً در قسمت پایین صورت از استخوان گونه تا خط فک و یا در اطراف بینی و ابرو گذاشته می‌شوند. با توجه به نوع مشکل ممکن از 3 یا 4 نخ در هر طرف استفاده شود.

روش-انجام-لیفت-صورت-با-نخ

زمان انجام لیفت صورت با نخ حدود 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد و پس از آن بیماران می‌توانند بلافاصله فعالیت‌های روزمره‌ی خود را ادامه دهند.

علاوه بر تاثیراتی که در همان مراحل اولیه می‌توان مشاهده نمود نخ‌ها به تدریج حل می‌شود و بافت بهبود می‌یابد و همزمان پوست شروع با ساختن کلاژن‌های جدید می‌نماید در نتیجه حجم بافت افزایش یافته و اثرات آن معمولاُ تا 1 الی 2 سال باقی می‌ماند.

انواع نخ‌های لیفت صورت

انواع مختلفی از نخ وجود دارد که می‌توان برای لیفت صورت از آنها استفاده کرد. برخی از انواع نخ‌های مورد استفاده در این جراحی شامل پلی دیوکسانون می‌باشد که در ساختن بخیه‌های جذبی نیز از آن استفاده می‌شود. این نخ‌ها با اعمال تغییراتی در لیفت صورت با نخ به کار برده می‌شوند. سایر انواع نخ‌های مورد استفاده در لیفت صورت شامل پلی ال لاکتیک اسید و پلی کاپرولاکتون هستند.

برخی از نخ‌ها ضخیم‌تر و برخی نازک‌تر می‌باشد اما طراحی تمام آنها به گونه‌ای می‌باشد که دارای مخروط‌هایی در انتهای نخ می‌باشد که می‌توانند روی پوست بچسبد. انتخاب نوع و ضخامت نخ با توجه به پوست بیمار، ناحیه‌ای از صورت که نخ استفاده می‌شود و شدت مشکلات پوستی بیمار بستگی دارد.

مراقبت‌های پس از لیفت صورت با نخ

همان طور که پیشتر اشاره شد پس از پایان مراحل لیفت صورت با نخ می‌توانید به منزل بازگردید و یا فعالیت‌های روزمره‌ی خود را ادامه دهید اما لازم است تا چند روز پس از این عمل نکاتی را رعایت نمائید که مهمترین آنها عبارتند از:

✅ در روزهای اول ممکن است مقداری کبودی و یا التهاب داشته باشید، برای پوشاندن آنها از مواد آرایشی استفاده نکنید.

✅ تا چند هفته از انجام فعالیت‌های سنگین و یا ورزش‌های حرفه‌ای اجتناب نمائید.

✅ ممکن است در ناحیه‌ای که لیفت انجام داده‌اید به دلیل فشار نخ‌ها، چروکیدگی‌های جزئی در پوست مشاهده نمائید، این چروک‌ها به تدریج از بین می‌روند بنابراین از لمس، مالش، ماساژ و یا هرگونه روشی جهت از بین بردن آنها خودداری نمائید.

اثرات لیفت صورت با نخ

تقریباُ بلافاصله پس از پایان عمل می‌توانید نتایج لیفت و کشیدگی پوست صورت را مشاهده نمائید اما همان طور که پیشتر اشاره شد در طی چند ماه پس از لیفت صورت و با حل شدن تدریجی نخ‌ها، کلاژن سازی صورت می‌گیرد و می‌توانید نتایج را به طور کامل مشاهده نمائید.

اثرات-لیفت-صورت-با-نخ

ماندگاری نتایج لیفت صورت معمولاً 1 تا 2 سال دوام خواهد داشت.

برخی از نخ‌ها برای مدت طولانی باقی نمی‌مانند اما اثرات کلاژن سازی طولانی مدتی بر جای خواهند گذاشت برخی دیگر از نخ‌ها نیز برای چندین ماه باقی می‌مانند اما خواص تولید کلاژن اندکی دارند. بنابراین همان طور که اشاره شد با توجه به هدف درمان و مشکلات پوستی بهترین نوع نخ برای افراد مختلف انتخاب می‌شود.

مزایای لیفت صورت با نخ

این روش دارای مزیت های بی شماری می باشد که در ادامه تمام آن ها را ذکر خواهیم کرد.

✨ یکی از مزایای این روش طبیعی بودن نتیجه آن می باشد و باعث می شود تا با ظرافت مشکلات صورت برطرف شود.

✨ این روش بدون خطر بوده و از ایمنی بالایی برخودار است.

✨ دوران بهبودی و نقاهت این روش بسیار کوتاه بوده و در حدود 5 روز می باشد و نیازی به مراقبت های ویژه نخواهد داشت.

✨ تمامی آثار برش هایی که برای وارد شدن نخ ها ایجاد شده است، در حدود 5 الی 7 روز از بین خواهد رفت.

✨ هزینه این روش نسبت به روش های دیگر مانند جراحی دارای هزینه کمتری می باشد.

✨ انجام این روش منجر به کاهش و از بین رفتن چین و چروک های پوست خواهد شد.

✨ این روش منجر به سفت تر شدن پوست می شود.

✨ یکی دیگر از مزایای روش لیفت صورت با نخ بهبودی رنگ و روشن تر شدن پوست می شود.

✨ جوانسازی پوست

✨ مرطوب شدن و هیدارته شدن پوست

سخن پایانی

همانطور که می دانید لیفت صورت با روش های مختلفی قابل انجام است که از جمله این روش ها جراحی، لیفت صورت با نخ و … می باشد که در این مقاله در مورد لیفت صورت با نخ به طور کامل صحبت کرده و به این نتیجه رسیدیم که روشی ایمن و کم تهاجمی بوده و در نهایت منجر به سفت و صاف شدن پوست صورت خواهند شد.

تنها به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام آن به بهترین جراح لیفت صورت مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *