لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
لیفت صورت با اندوتاین

لیفت صورت با اندوتاین و مزایای آن

لیفت صورت با اندوتاین یکی از روش های جدید و نوین برای جوانسازی صورت به شمار می رود، از آنجایی که افراد به مرور زمان و با افزایش سن دچاری پیری پوست و نمایان شدن چین و چروک هایی بر روی صورت می شود، می توان با استفاده از جراحی لیفت صورت با روش اندوتاین این موارد رو برطرف نمایند.

لیفت-صورت-با-اندوتاین-و-مزایای-آن

این جراحی موجب سفت شدن پوست صورت و همینطور بالا کشیده شدن صورت خواهد شد و به همین دلیل منجر به جوانسازی پوست خواهد شد.

در این مقاله به طور کامل در مورد لیفت صورت با اندوتاین صحبت خواهیم کرد و تمام مزایای آن را نیز بررسی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

اندوتاین چیست؟

اندوتاین به صورت یک پروتز نواری باریک است که در زیر پوست قرار داده می شود و روشی پیشرفته و نوین برای جوانسازی صورت به شمار می رود، دندانه هایی بر روی سطح پروتز قرار دارد که می توان با وارد کردن فشار به این دندانه ها موجب ثابت شدن آن ها در بافت چربی شد و امروزه از این روش به جای روش های سنتی استفاده می شود.

از اندوتاین می توان برای لیفت قسمت های میانی، پایینی و همینطور گونه صورت استفاده کرد و پوست صورت را کشید. این روش دارای عوارض و خطرات بسیار کمی است.

هدف از انجام لیفت صورت با اندوتاین

مهم ترین هدف از انجام جراحی لیفت صورت با اندوتاین برطرف کردن چین و چروک ها و جوانسازی پوست است، ولی در ادامه دیگر علت های انجام این جراحی را برسی خواهیم کرد.

هدف-از-انجام-لیفت-صورت-با-اندوتاین

از جمله دیگر هدف های انجام لیفت صورت با اندوتاین برطرف کردن افتادگی پیشانی و همینطور لیفت کردن ابرو و پلک بالا است بدون اینکه برشی برای آن ایجاد شود و با انجام این جراحی می توان خط ابرو را اصلاح کرد.

یکی دیگر از هدف های انجام این روش از بین بردن بافت اضافی در ناحیه پلک بالا است که با انجام این کار افتادگی ابروها برطرف خواهد شد.

این روش یکی از روش های کم تهاجمی وآندوسکوپی به شمار می رود که باعث می شود تا بافت ها در فرم جدید خود ثابت باقی بمانند.

کاندیدای مناسب لیفت صورت با اندوتاین

برای انجام این روش باید در ابتدا فرد توسط بهترین جراح لیفت صورت در تهران معاینه شود و تشخیص داده شود که کاندیدای مناسبی برای انجام این روش است، کاندیدای مناسب لیفت صورت با اندوتاین عبارتند از:

  • افرادی که دارای پوست های افتاده و آویزان هستند.
  • افرادی که دارای پوست های ضخیم، سنگین و فروافتاده هستند.
  • افرادی که با استفاده از روش های دیگر لیفت به نتیجه دلخواه خود نرسیدند.
  • افرادی که به دنبال روشی برای جوانسازی صورت خود با کوتاه ترین دوران بهبودی هستند.
  • افرادی که دارای چین و چروک هایی بر روی پوست صورت خود به دلیل افزایش سن هستند.
  • افرادی که مبتلا به مشکلات قلبی و عروقی نیستند.
  • افرادی که قابلیت کشش پوست را داشته باشند.
  • افرادی که دارای اضافه وزن نباشند.
  • افرادی که سیگار و دخانیات استعمال نمی کنند.

اقدامات قبل از لیفت صورت با اندوتاین

به طور معمول برای دریافت نتیجه مطلوب از این روش قبل از انجام آن باید اقداماتی را انجام داد که عبارتند از:

✅ خودداری از مصرف داروهای رقیق کننده خون قبل از عمل

✅ خودداری از استعمال سیگار و دخانیات به مدت دو روز قبل از عمل

✅ انجام آزمایشات مرتبط با جراحی و تجویز شده قبل از جراحی و نتیجه را در اختیار پزشک متخصص قرار دهید.

✅ مطلع کردن پزشک متخصص از داروهای مصرفی و حساسیت های دارویی

✅ ناشتا بودن به مدت 8 ساعت قبل از عمل

✅ خودداری از آرایش کردن در روز جراحی و شست و شوی صورت

نحوه انجام لیفت صورت با اندوتاین

در ابتدا قبل از هر چیزی برای انجام این جراحی فرد با توجه به شرایط و صلاحدید پزشک متخصص تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی قرار خواهد گرفت و سپس برش های کوچکی بر روی پیشانی بالای خط ابرو ایجاد خواهد شد و افتادگی ها و خطوط موجود در بافت پیشانی و ابرو برطرف خواهد شد و برای لیفت کردن قسمت میانی صورت و گونه ها برش ها در قسمت شقیقه ایجاد می شود و اصلاحات انجام خواهد شد. بعد از ایجاد برش ها پروتزهای نواری بر زیر پوست قرار داده شده و با وارد کردن فشار شاخک ها به درون بافت فرو برده خواهند شد.

نحوه-انجام-لیفت-صورت-با-اندوتاین

در آخر نیز انتهای رشته را جراح کشیده و همین امر موجب بالا کشیده شدن پوست صورت و بافت خواهد شد. در نهایت نیز برش های ایجاد شده بخیه زده خواهند شد. این جراحی در مدت زمان دو ساعت انجام خواهد شد.

باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به قسمتی که قراره لیفت شود روش و نوع اندوتاین متفاوت خواهد بود.

افرادی که مایل به لیفت میانی صورت خود هستند از اندوتاین های 5 شاخک، برای افرادی که خواستار لیفت چشم و شقیقه هستند از اندوتاین های نواری استفاده می شود.

نتیجه لیفت صورت با اندوتاین

برای برخی از افراد این سوال مطرح می شود که چه زمانی می توان نتیجه لیفت صورت با اندوتاین را مشاهده کرد، در این خصوص باید پاسخ داد که به طور معمول بعد از گذشت سه ماه افراد می توانند نتیجه این روش را به خوبی مشاهده کنند.

⚡ افراد با انجام این روش موجب جوان تر شدن پوست صورت خود و همچنین برجسته تر شدن گونه های خود می شوند. در واقع می توان گفت که با انجام این روش افراد 10 الی 15 سال جوانتر خواهند شد.

مزایای لیفت صورت با اندوتاین

این روش دارای مزیت های بی شماری است که عبارتند از:

✨ نتیجه این روش به دلیل استفاده از مواد درجه یک و گیاهی به نام پلی لاکتیک اسید طبیعی است.

✨ این روش نسبت به روش های دیگر به دلیل اینکه از آندوسکوپ استفاده می شود و برش های ایجاد شده در آن بسیار کوچک و کم است کم تهاجمی تر می باشد.

✨ کوتاه بودن مدت زمان جراحی

✨ تورم و کبودی کم

✨ اندوتاین ها قابل جذب هستند.

✨ این روش دارای ماندگاری بسیار بالایی است.

سوالات متداول لیفت صورت با اندوتاین

لیفت صورت با اندوتاین چقدر ماندگاری دارد؟

به طور معمول این روش در حدود 10 الی 15 سال در صورتی که توسط بهترین جراح انجام شود و همچنین نکات مراقبتی بعد از آن به خوبی رعایت شود، ماندگاری دارد.

آیا با انجام لیفت صورت با اندوتاین می توان افتادگی صورت را برطرف کرد؟

در صورتی که از روش مناسب و نوع اندوتاین مناسبی با توجه به شدت افتادگی و سن فرد استفاده شود می توان افتادگی صورت را رفع کرد.

سخن پایانی

لیفت صورت با اندوتاین یکی از روش های کم تهاجمی شناخته می شود که با انجام آن می توان به رفع افتادگی صورت، از بین بردن چین و چروک های پوست، رفع شلی و آویزان پوست و … کمک کرد و در نهایت منجر به جوانسازی صورت شد. این روش دارای مزیت های بی شماری از قبیل ماندگاری بالا، ایمن بودن، عوارض بسیار کم و … است. تنها توصیه می شود که حتما برای انجام آن به جراح باتجربه و بامهارتی مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *