لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
هزینه جراحی بینی

هزینه جراحی بینی در سال 1403

هزینه جراحی بینی در سال ۱۴۰۳ یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید پیش از انجام جراحی بینی به آن توجه داشته باشید. هزینه این جراحی به عوامل مختلفی همچون تجربه جراح، نوع بینی، تجهیزات و وسایل و… بستگی دارد. برای مثال هر چه تجربه جراح بیشتر باشد، هزینه پرداختی شما نیز افزایش خواهد یافت. اگر قصد جراحی بینی در شهر تهران را دارید باید بدانید هزینه جراحی در این شهر نسبت به سایر شهرستان‌های کشور بسیار بیشتر خواهد بود و این به آن دلیل است که جراحان با تجربه و متخصص اغلب در تهران مشغول به کار هستند.

هزینه-جراحی-بینی-در-سال-1403

همچنین در شهر تهران تجهیزات و امکانات بسیار بیشتری برای این جراحی وجود دارد‌. لازم است توجه داشته باشید از آن جایی که جراحی بینی نوعی جراحی زیبایی به حساب می‌آید، بیمه نیز هزینه‌های آن را تقبل نخواهد کرد.

عوامل موثر بر هزینه جراحی بینی

نمی‌توان هزینه دقیق و قیمت مشخصی برای عمل بینی اعلام کرد زیرا هزینه جراحی بینی به فاکتورها و عوامل مختلفی بستگی دارد. بسیاری از افراد به دنبال این هستند که جراحی بینی خود را با کمترین هزینه و نزد ارزان‌ ترین جراحان انجام دهند. اما لازم است بدانید بینی تاثیر بسیار زیادی بر روی چهره شما خواهد گذاشت بنابراین تلاش کنید ریسک نکرده و بهترین جراحان را بدین منظور انتخاب کنید. به طور کلی عواملی که بر روی قیمت جراحی بینی تاثیر دارند، به شرح زیر هستند:

عوامل-موثر-بر-هزینه-جراحی-بینی

تجربه جراح

یکی از مهمترین عواملی که بر روی هزینه عمل بینی تاثیر می‌گذارد، تجربه جراحی است‌ که انتخاب می‌کنید. هر چه مهارت و تجربه جراح بالاتر باشد، با چالش‌های جراحی آشنایی بیشتری دارد و احتمال این که در طول جراحی مشکلی برای شما پیش بیاید، بسیار کاهش پیدا می‌کند.  همچنین پیدا کردن فرم بینی متناسب با چهره شما توسط بهترین جراح بینی در تهران بسیار راحت‌تر صورت خواهد گرفت. لازم است توجه داشته باشید که هر چه جراحی که انتخاب می‌کنید، تجربه بیشتری داشته باشد، هزینه و دستمزد بیشتری نیز از شما دریافت خواهد کرد.

نوع فرم بینی

مدل بینی نیز بر روی قیمت جراحی بی‌ تاثیر نبوده و معمولاً لازم است افرادی که دارای بینی گوشتی هستند، نسبت به افرادی که بینی استخوانی دارند، هزینه بیشتری برای جراحی بینی بپردازند. علت تفاوت هزینه بین عمل بینی گوشتی و بینی استخوانی این است که فرم دادن به بینی گوشتی بسیار سخت‌تر از سایر بینی‌ها است.

به علاوه توجه داشته باشید از آن جایی که جراحی مشکلاتی همچون انحراف بینی سخت‌تر است، این نوع جراحی هزینه بیشتری نیز می‌طلبد. همچنین هزینه عمل بینی ترمیمی از هزینه عمل بینی برای اولین بار بیشتر است.

میزان تغییر در بینی

هزینه جراحی بینی به میزان تغییر بینی پس از جراحی نیز بستگی دارد. برای مثال این امکان وجود دارد که شخصی فقط احتیاج به برطرف کردن قوز بینی خود داشته باشد، در صورتی که شخص دیگر لازم است کل بینی خود را تغییر دهد. در این چنین مواقع جراح بسته به مقدار تغییرات و مدت زمان جراحی هزینه‌ای را به شما اعلام خواهد کرد.

منطقه و شهر مطب پزشک

شاید جالب باشد بدانید شهر و منطقه جغرافیایی مطب پزشک بر روی هزینه عمل بینی تاثیر گذار خواهد بود. برای مثال هزینه این جراحی در شهر تهران نسبت به سایر شهرها بسیار بالاتر است و اگر قصد داشته باشید جراحی بینی خود را در شهرهای کوچک انجام دهید، می‌توانید با هزینه کمتر نیز این کار را بکنید. البته توجه داشته باشید که در شهرهای بزرگتر همچون تهران امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته‌تری برای این جراحی وجود دارد.

هزینه جانبی

توجه داشته باشید که هزینه جراحی بینی تنها به هزینه عمل ختم نشده و لازم است هزینه‌های جانبی را نیز برای این جراحی در نظر بگیرید. برای مثال برخی از پزشکان برای این که مشاوره به بیماران بدهند، هزینه دریافت می‌کند. در صورتی که برخی پزشکان این مشاوره را به صورت رایگان انجام می‌دهند. همچنین لازم است افراد پیش از عمل هزینه آزمایش‌هایی همچون آزمایش خون و نوار قلب را بپردازند.

معمولاً پیش از عمل پزشکان پیشنهاد می‌دهند که افراد عکاسی از بینی داشته باشند‌ که این مورد نیز خود هزینه بر است. اگر پزشک انجام سی تی اسکن را برای شما تجویز کند، هزینه‌های جانبی قبل عمل شما افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

هزینه جراحی بینی در تهران چقدر است؟

احتمالاً برای بسیاری از افرادی که قصد جراحی بینی خود را دارند، این سوال پیش خواهد آمد که هزینه جراحی بینی در تهران چقدر است. در پاسخ به این سوال لازم است ذکر کنیم که به طور معمول هزینه جراحی بینی در شهر تهران نسبت به شهرهای دیگر مخصوصاً شهرستان‌های کوچکتر بسیار بالاتر خواهد بود و این به آن دلیل است که پزشکانی که مهارت و تجربه بالاتری دارند، اغلب در شهر تهران کار می‌کنند و به سبب تجربه بالای آنها قیمت و هزینه دریافتی ایشان نیز بالاتر است. 

هزینه-جراحی-بینی-در-تهران-چقدر-است؟

شاید بتوان بیان کرد هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۳ در تهران از 20 میلیون شروع شده و ممکن است تا ۶۰ میلیون تومان هم برسد. البته هزینه جراحی در شهرهای بزرگ کشور همچون شیراز تفاوت چندانی با تهران نخواهد داشت. اما اگر قصد جراحی بینی خود در شهرهای کوچک را داشته باشید، ممکن است قیمت این جراحی از 14 میلیون تومان نیز شروع شود.

افرادی که قصد جراحی بینی خود را دارند، می‌توانند برای اطلاع یافتن از قیمت این جراحی با متخصص گوش و حلق و بینی یا جراح پلاستیک در شهر خود مشورت کنند.

هزینه جراحی بینی با بیمه

از آن جایی که جراحی بینی نوعی جراحی زیبایی به حساب می‌آید، بیمه هیچ کدام از هزینه‌های آن را پوشش نخواهد داد. بنابراین لازم است افرادی که قصد جراحی زیبایی بینی خود را دارند، تمامی هزینه‌های جراحی و هزینه‌های اضافی و جانبی را خودشان پرداخت کنند.

البته توجه داشته باشید اگر هدف از جراحی بینی زیبایی نباشد و افراد به سبب وجود مشکل خاصی ملزم به انجام این جراحی باشند، می‌توانند با ارائه مدارک معتبر مقداری از هزینه را توسط بیمه دریافت کنند. 

معمولا برخی از بیمه‌ها هزینه رفع مشکلاتی مانند انحراف بینی، پولیپ بینی، شکستگی بینی یا بزرگی شاخک‌های بینی را تا حدی پرداخت می‌کنند.

سوالات متداول هزینه جراحی بینی

هزینه عکس آتلیه از بینی چقدر است؟

اگر پزشک متخصصی که برای جراحی بینی خود انتخاب کرده‌اید، عکس آتلیه را در مطب خود بگیرد، معمولاً هزینه پایین تری دریافت خواهد کرد. گرفتن این عکس ضروری بوده زیرا پزشک معالج می‌تواند با استفاده از وضوح کامل عکس مشکلات بینی فرد را به صورت مستقیم مشاهده کند.

آیا هزینه عمل بینی در بیمارستان و کلینیک متفاوت است؟

بله، لازم است بدانید هزینه‌ای که برای این عمل در کلینیک می‌پردازیم، بسیار کمتر از هزینه عمل بینی در بیمارستان خواهد بود. این به آن دلیل است که افرادی که در کلینیک عمل خود را انجام می‌دهند، معمولاً بعد از ۴ الی ۵ ساعت مرخص شده اما در بیمارستان یک شب بستری می‌مانند.

هزینه‌های بعد از عمل بینی شامل چه مواردی می‌شوند؟

معمولاً پس از انجام عمل بینی دیگر نیازی نیست هزینه‌ای پرداخت کنید و معمولاً هزینه بیماران پس از عمل جراحی به هزینه معاینات بعد از عمل، ویزیت‌های مختلف و تعویض چسب بینی ختم خواهد شد.  البته به عنوان هزینه‌های جانبی بعد از جراحی می‌توان به قیمت داروها و پمادهای تجویز شده توسط پزشک اشاره کرد.

نتیجه گیری

اگر قصد جراحی بینی خود را دارید، باید به هزینه جراحی بینی در سال ۱۴۰۳ واقف باشید. هزینه مورد نیاز برای عمل بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله سعی کردیم شما را با تمامی نکات راجع به این موضوع آشنا کنیم. برای اطلاع از هزینه عمل بینی توسط دکر ابوالفضل عباس زاده می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *