لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
عمل ترمیمی بینی

جراحی ترمیمی بینی (عمل ثانویه بینی)

بعضی از افراد از نتیجه عمل خود راضی نبوده و به فکر جراحی ترمیمی بینی خود هستند. عمل جراحی ترمیمی بینی شرایط و فاکتور های خاص خود را داشته و پیچیدگی های خود را دارد. بنابراین همه افراد کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل نخواهند بود.

جراحی-ترمیمی-بینی-عمل-ثانویه-بینی

ما در این مطلب قصد داریم در مورد این عمل با شما صحبت کرده و نکات مهمی پیرامون این موضوع در اختیار شما قرار دهیم. پس خواندن این مطلب را از دست ندهید.

علت انجام جراحی ترمیمی بینی

تصمیم به جراحی ترمیمی بینی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از افراد از نتیجه عمل بینی خود ناراضی هستند و دوست دارند بینی خود را به فرم دلخواه خود در بیاورند. از طرفی انتخاب جراح ناکارآمد و بی تجربه ممکن است برخی از مشکلات مانند باقی ماندن قوز بینی، نامتقارن بودن سوراخ های بینی، عدم رفع مشکلات تنفسی و غیره را به دنبال داشته باشد.

00:55
truncate dir-rtl

عمل ترمیمی بینی

مشکلات تنفسی

در برخی از موارد بسته شدن راه تنفس برای بیمار موجب می شود تا اقدام به جراحی ترمیمی بینی کند. بسته شدن راه تنفسی و یا به عبارت دیگر کیپ شدن بینی باعث می شود افراد در مواردی دیگر قادر به شنیدن بو نیز نباشند. 

افتادگی نوک بینی

افتادگی نوک بینی هم یکی دیگر از علل عمل ترمیمی بینی محسوب می شود. این مشکل اغلب به دلیل درست تقویت نکردن غضروف نوک بینی توسط پزشک رخ می دهد و ظاهر بینی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. 

علت-انجام-جراحی-ترمیمی-بینی

عدم تقارن سوراخ های بینی

عدم تقارن سوراخ های بینی نیز یکی از شایع ترین دلایل عمل بینی ترمیمی است. البته تقارن صددرصد و کامل سوراخ های بینی غیر ممکن است. اما چنانچه جراح ماهر و باتجربه ای انتخاب کرده باشید، می تواند تا حدود زیادی این تقارن را به وجود بیاورد.

اسکارهای داخلی یا خارجی

 به وجود آمدن اسکارهای داخلی یا خارجی هم می تواند از جمله دلایل انجام عمل جراحی ترمیمی بینی باشد. اسکار ها همان جای بخیه و یا زخم های ناشی از برش های عمل زیبایی بینی هستند.

 انحراف تیغه بینی، بزرگ ماندن نوک بینی، باریک شدن بیش از حد نوک یا تیغه بینی، فاصله زیاد سوراخ های بینی از هم، فیبروز بینی و بالا و پایین بودن سوراخ های بینی از دیگر دلایل انجام جراحی ترمیمی بینی هستند.

کاندیدای مناسب جراحی ترمیمی بینی

اکثریت افرادی که از نتیجه عمل زیبایی بینی خود راضی نیستند، می توانند اقدام به انجام عمل ترمیمی بینی کنند. به دلیل این که عمل ترمیمی بینی عملی بسیار حساس و پیچیده است، بهتر است در ابتدای کار در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را داشته باشید. انجام تحقیقات در مورد پزشک مورد نظرتان و مشاهده نمونه کارهای او می تواند در این زمینه کمک کننده باشد. از طرفی با توجه به نوع و ساختار بینی خود انتظارات غیر واقع بینانه از بینی خود نداشته باشید و مدل خاصی که با نوع بینی شما همخوانی ندارد را انتخاب نکنید.

چه زمانی می توان برای جراحی ترمیمی بینی اقدام کرد؟

به طور متوسط شش ماه تا یکسال طول می کشد تا بینی به فرم نهایی خود در بیاید. با توجه به نوع بینی اولیه یعنی گوشتی یا استخوانی بودن بینی و میزان تغییرات انجام شده این زمان تغییر خواهد کرد. بنابراین پیشنهاد می کنیم چنانچه از فرم بینی خود راضی نیستید، برای انجام جراحی ترمیمی بینی به هیچ عنوان عجله نداشته باشید.

چه-زمانی-می-توان-برای-جراحی-ترمیمی-بینی-اقدام-کرد؟

با توجه به حساسیت بالای عمل ترمیمی، بهتر است حداقل یک سال صبر کرده تا بینی شکل نهایی خود را به دست بیاورد و سپس برای این کار اقدام کنید.

فرایند انجام عمل ترمیمی بینی

عمل ترمیمی بینی مانند عمل اولیه به دو روش باز یا بسته انجام می شود. انتخاب بین این دو روش بستگی به میزان تغییراتی که باید حاصل شود داشته و به تشخیص پزشک بستگی دارد. در انجام این عمل پزشک می تواند غضروف مورد نیاز خود را از غضروف گوش و یا دنده های فرد بردارد. همانطور که می دانید در روش جراحی باز ابتدا بیمار باید بیهوش شود و سپس با ایجاد برش در تیغه بینی و برداشتن پوست روی بینی پزشک دسترسی کامل به همه قسمت های بینی پیدا خواهد کرد و می تواند تغییرات لازم را اعمال کند.

بعد از اتمام جراحی با قرار دادن تامپون و اسپیلنت ها مانع از چسبندگی و تغییر حالت بینی خواهند شد. اما اگر تغییرات لازم در جراحی ترمیمی بینی بسیار محدود و جزئی باشند، معمولا از روش جراحی بسته استفاده می کنند. در این روش برش زیادی در روی تیغه بینی یا پره های بینی انجام نمی شود و فقط از طریق ایجاد سوراخ هایی در نواحی خاص بینی اقدامات لازم انجام می شود. طبیعی است دوره نقاهت در روش بسته بسیار کمتر از روش باز خواهد بود.

سوالات متداول جراحی ترمیمی بینی

فرایند انجام عمل جراحی ترمیمی با عمل جراحی اولیه متفاوت است؟

 خیر. فرایند و روش های عمل جراحی بینی اولیه و ثانویه به دو صورت باز و بسته انجام می شود.

آیا عمل ترمیمی بینی خطرناک است؟ 

عمل جراحی ترمیمی حساسیت بالایی دارد ولی چنانچه پزشک خوبی انتخاب کرده باشید، خطرناک نخواهد بود.

برای ترمیم بینی حتما نیاز به جراحی وجود دارد؟

 خیر. برخی از نواقص و ایرادات بینی بعد از جراحی با انجام اقدامات سرپایی و در مطب قابل ترمیم هستند.

نتیجه گیری

با توجه به نکاتی که تاکنون گفتیم، توصیه می شود برای انجام عمل بینی اولیه و ثانویه به هیچ عنوان عجله نکنید. در انتخاب پزشک متخصص و جراح نهایت دقت را داشته باشید. انتخاب جراح باتجربه و ماهر می تواند احتمال نیاز به جراحی ترمیمی بینی را به صفر برساند.

پیشنهاد به شما دکتر ابوالفضل عباس زاده است که سالهاست رضایت مندی زیباجویان مراجعه کننده به ایشان را دارد. همچنین برای انجام عمل ترمیمی بینی هم عجله ای نداشته باشید. برای دیدن نتیجه عمل زیبایی بینی باید صبر زیادی داشته باشید تا به مرور زمان بینی شکل نهایی خود را پیدا کند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *