لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی + عکس

جراحی بینی گوشتی، یکی از روش های موثر برای افزایش جذابیت و زیبایی در افرادی است که از وجود بینی گوشتی در چهره خود رنج می‌برند. عمل بینی گوشتی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود و پزشک با بررسی فرم بینی تکنیک‌های تخصصی برای جراحی در نظر می‌گیرد. بسیاری از بیمارانی که به‌ دنبال کوچک‌کردن و کاهش سایز بینی هستند می‌توانند از این روش استفاده کنند.

عکس عمل بینی گوشتی طبیعی توسط دکتر ابوالفضل عباس زاده

جراحی بینی زیباجو عزیز
جراحی بینی گوشتی نمونه کار

عمل بینی گوشتی به‌سبب برخی چالش‌هایی که ممکن است در هنگام جراحی ایجاد گردد، کمی دشوار‌تر خواهد بود. جراحی‌هایی که برای بینی گوشتی انجام می‌شود، تغییراتی را در استخوان و غضروف بینی ایجاد می‌کند و باعث ازبین رفتن انحرافات و ناهنجاری‌های شایع در ظاهر بینی می‌شود.

اگر شما نیز از فرم بینی خود ناراضی هستید و قصد دارید جراحی بینی گوشتی انجام دهید یا به‌ دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی فرآیند عمل آن هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه به‌ برخی نکات مهم در زمینه مزیت‌ها و عوارض این جراحی اشاره‌ خواهیم کرد.

ویژگی های بینی گوشتی

افرادی که دارای بینی گوشتی هستند، استخوان ضعیف و پوست ضخیم در نواحی مختلف بینی دارند. در ادامه به برخی از ویژگی‌های مهم بینی گوشتی اشاره‌ خواهیم کرد:

ویژگی-های-بینی-گوشتی
  • رایج‌ترین فرم بینی در میان افراد
  • بافت و غدد چربی بسیار زیاد در قسمت نوک بینی
  • غضروف ضعیف و نازک در بخش‌های پایینی بینی
  • نوک بینی پهن و بزرگ
  • وجود افتادگی در نوک بینی
  • وجود همبند در زیر پوست بینی‌های گوشتی
  • عدم رؤیت جزئیات ساختاری در بینی
  • داشتن خاصیت ارتجاعی در بخش‌های مختلف غضروف بینی
  • ساختار ضعیف بینی گوشتی نسبت‌ به بینی‌های استخوانی
  • داشتن عیوب بیشتر در ظاهر بینی
  • وسعت بسیار زیاد قسمت تحتانی بینی

در مورد جراحی بینی بیشتر بدانید!

کاندیدای مناسب جراحی بینی گوشتی

برای جراحی بینی گوشتی، پزشک کاندید مناسب برای انجام این جراحی را انتخاب می‌کند و سپس با ارزیابی‌های لازم برای بررسی فرم بینی فرآیند جراحی را آغاز می‌کند. بسیاری از افرادی که می‌توانند عمل بینی گوشتی انجام دهند، به شرح زیر است:

✅ افرادی که از ظاهر بینی خود ناراضی هستند و قصد دارند سایز بینی خود را کاهش دهند.

✅ افرادی که دچار مشکلات تنفسی و گرفتگی بینی هستند و با جراحی بینی بخش‌ از مشکلات مربوط به این ناحیه کاهش پیدا می‌کند.

✅ افرادی که در سنین بالای ۱۵ الی ۱۶ سال قرار دارند به دلیل عدم رشد دوباره بینی می‌توانند این جراحی را انجام دهند.

✅ افرادی که از دوهفته قبل از جراحی بینی سیگار کشیدن را ترک نموده‌اند.

✅ کسانی که سلامت جسمی و روحی آن‌ها در وضعیت مناسبی قرار دارد.

✅ افرادی که از دارو‌های خاص که می‌تواند باعث تشدید خونریزی شود استفاده نمی‌کنند.

مزایای جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی دارای مزیت‌های قابل ‌توجهی برای افراد است. در ادامه بر برخی از مزایای مهم این جراحی اشاره خواهیم کرد.

⭐ این جراحی باعث ازبین رفتن مشکلات تنفسی می‌شود. بسیاری از افراد که در اثر ایجاد حوادث مختلف یا سوانح رانندگی دچار آسیب در ناحیه بینی می‌شوند، به کمک این جراحی می‌توانند گرفتگی و انحرافات ناشی از آن را برطرف کنند.

⭐ بسیاری از افرادی که از ظاهر بینی خود رنج می‌برند و از عدم جذابیت چهره خود ناراضی هستند، به کمک عمل بینی گوشتی می‌توانند نواقص مربوط به این ناحیه را ازبین ببرند.

⭐ افزایش اعتماد به نفس از دیگر مزیت‌های مهم این جراحی است. بسیاری از افراد به دلیل وجود انحرافات بینی خود از حضور در مجالس و محافل خودداری می‌کنند. برطرف کردن نواقص بینی می‌تواند باعث افزایش عزت نفس در افراد شود و زیبایی چهره را دوچندان می‌کند.

نحوه انجام جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی به دو روش جراحی باز و جراحی بسته انجام می‌شود. در ادامه هر یک از روش‌های ذکر شده را برای شما شرح خواهیم داد:

نحوه-انجام-جراحی-بینی-گوشتی
  • در عمل باز، برش‌های جراحی روی بخش کلوملا ایجاد می‌شود و سپس فرآیند عمل جراحی برای بیمار آغاز می‌گردد. پوست بینی در این روش بالا کشیده می‌شود و به‌کمک آن بهش‌های نوک بینی و پره‌های آن، در دسترس پزشک قرار می‌گیرد.
  • در روش عمل بینی گوشتی بسته، برش‌ها در قسمت سوراخ بینی ایجاد می‌شوند. معمولاً تمامی برش‌ها در بخش داخلی بینی ایجاد می‌شود و به‌کمک برخی ابزار‌های تخصصی پوست بینی گوشتی به بالا کشیده می‌شود.

عکس عمل بینی گوشتی و پهن

نمونه کار جراحی بینی
جراحی زیبایی بینی

عوارض جراحی بینی گوشتی

بسیاری از جراحی‌های زیبایی دارای عوارض هستند که نوع و شدت آن بستگی به وضعیت بدنی بیمار و مهارت پزشک دارد. برخی از عوارض جراحی بینی گوشتی عبارت‌اند از:

⚠️ کبودی: یکی از مهم‌ترین مشکلات شایع بعد از انجام عمل بینی گوشتی، بروز کبودی در نواحی مختلف صورت است. طول ماندگاری کبودی در چهره تا ۲ هفته است و پس از آن به‌طور طبیعی ازبین می‌رود.

⚠️ عفونت: افرادی که عمل بینی گوشتی انجام می‌دهند، ممکن است دچار عفونت در محل برش‌ها شوند. با شست و شوی مداوم و رعایت دستورالعمل‌های پزشک احتمال بروز این عارضه کاهش پیدا می‌کند.

⚠️ خونریزی: احتمال بروز خونریزی در افرادی که عمل بینی گوشتی انجام می‌دهند وجود دارد. افرادی که تصميم دارند این عمل را انجام دهند لازم است که تا ۱۰ روز قبل از اقدام به این جراحی مصرف آسپرین را قطع کنند.

چه سنی برای انجام عمل بینی گوشتی مناسب است؟

عمل بینی گوشتی معمولاً در هر سنی قابل انجام است، اما توصیه می‌شود بهترین زمان برای انجام آن پس از پایان رشد بینی باشد. بنابراین، معمولاً عمل بینی گوشتی در سنین بالای ۱۵ یا ۱۶ سال انجام می‌شود.

به هر حال، همه افراد با مشکلات تنفسی جدی ناشی از انحراف سپتوم و همینطور ناراضی از ظاهر و پهن بودن بینی می‌توانند از این عمل برخوردار شوند، برای همین مهم است که با پزشک مورد اعتماد خود مشاوره کنید. پزشک شما بر اساس وضعیت شما و نیازهای خاصتان، به شما راهنمایی خواهد کرد و تصمیم درست برای زمان انجام عمل بینی گوشتی را به شما اعلام خواهد کرد.

سوالات متداول جراحی بینی گوشتی

در ادامه به برخی از پرسش‌های رایج درخصوص جراحی‌ بینی گوشتی اشاره‌ خواهیم کرد.

1.جراحی زیبایی بینی گوشتی به چند صورت انجام می‌شود؟

عمل بینی گوشتی به دو روش باز و روش بسته انجام می‌شود.

2.بینی گوشتی دارای چه ویژگی‌هایی است؟

افرادی که دارای بینی گوشتی هستند، پوست بینی ضخیمی دارند و غضروف این ناحیه پهن است.

3.مهم‌ترین مزایای عمل بینی گوشتی چیست؟

با جراحی زیبایی بینی گوشتی، علاوه ‌بر افزایش جذابیت و رفع انحرافات بینی، بسیاری از مشکلات تنفسی را رفع می‌کند و باعث افزایش اعتماد به نفس در آن‌ها می‌شود.

نتیجه گیری

جراحی بینی گوشتی یکی از انواع سبک‌های عمل بینی است که باعث افزایش زیبایی در چهره و رفع انحرافات آن می‌شود. این جراحی با دو روش عمل باز و عمل بسته انجام می‌شود و منجر‌ به رفع ناهنجاری‌های موجود در آن می‌گردد. جراحی زیبایی بینی گوشتی دارای مزیت‌های بسیار زیادی است و در صورتی که پزشک دارای مهارت‌های بسیار بالایی باشد، میزان بروز عوارض در افراد کاهش پیدا می‌کند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *