لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
مراقبت های پس از جراحی لیفت صورت

مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت

موارد زیادی می توانند نتیجه این جراحی را تحت تاثیر قرار بدهند که یکی از مهم ترین آن ها مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت است. لیفت صورت یک نوع جراحی زیبایی پرطرفدار است که امروزه در تمام دنیا خواهان زیادی دارد. این نوع جراحی فوق العاده، می تواند جلوه چهره افراد را بهبود ببخشد و موجبات زیبا تر شدن ظاهر آن ها را فراهم کند.

مراقبت-های-بعد-از-جراحی-لیفت-صورت

از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است ما قصد داریم در ادامه به صورت اختصاصی در مورد اهمیت مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت صحبت کنیم و تمام ابعاد آن را به دقت مورد بررسی قرار می دهیم. پیشنهاد می کنیم که شما هم تا پایان با ما همراه باشید تا با روند انجام جراحی لیفت صورت بیشتر آشنا شوید.

اهمیت رعایت مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت برخلاف سایر انواع جراحی های زیبایی عوارض زیادی ندارد و دوره نقاهت آن خیلی کوتاه است. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مراقبت های دوران نقاهت این جراحی می تواند به طور مستقیم بر روی شدت عوارض آن تأثیر بگذارد. به بیان بهتر هر چه بیمار در دوران نقاهت بیشتر احتیاط کند و  بهتر به توصیه های پزشک خود گوش بدهد، به نتیجه خوب تری می رسد و سریع تر بهبودی خود را به دست می آورد.

نکات مهم در خصوص مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت

برای این که جراحی لیفت صورت نتیجه بهتری داشته باشد لازم است بیمار بعد از انجام این جراحی یک سری نکات را رعایت کند که مهمترین آن ها نیز به شرح ذیل است:

نکات-مهم-در-خصوص-مراقبت-های-بعد-از-جراحی-لیفت-صورت

نحوه خوابیدن

از آن جایی که برای انجام این جراحی، برش های زیادی روی صورت ایجاد می شود،  فرد باید طوری رفتار کند که هیچ فشاری به بخیه ها وارد نشود. توجه داشته باشید که کوچک ترین فشاری به بخیه ها ممکن است باعث پاره شدن آن ها بشود و بیمار را به شدت به دردسر بیندازد. از این رو بهتر است بیمار تا زمان بهبودی کامل بخیه ها، از خوابیدن به پهلو یا شکم خودداری کند و جوانب احتیاط را در نظر بگیرد.

فعالیت ها

افرادی که این جراحی را انجام می دهند تا زمان بهبودی کامل نباید فعالیت های سنگینی داشته باشند. ورزشکار های حرفه ای نیز باید در این دوران ورزش خود را کنار بگذارند  و تا زمان بهبودی کامل، استراحت داشته باشند.

تورم و کبودی

یکی از مهم ترین عارضه هایی که افراد بعد از انجام جراحی لیفت صورت با آن دست و پنجه نرم می کنند تورم و کبودی است. این عارضه کاملاً طبیعی است و بیمار با کمی مراقبت می تواند سریعاً از شر آن خلاص شود. در حقیقت فقط کافی است تا 3 روز بعد از انجام این جراحی به طور مرتب کمپرس آب سرد را روی صورت خود بگذارد تا کبودی ها و تورم های ناشی از جراحی رفع شوند و چهره به حالت اولیه خود باز گردد.

تغذیه

در دوران نقاهت لیفت صورت فرد باید غذا های مقوی و سالم بخورد تا ویتامین های مورد نیاز بدن تامین شود و سریع تر به بهبودی برسد. توجه داشته باشید که خوردن غذا های چرب و شور در این دوران بسیار خطرناک است و می تواند عوارض این جراحی را به شدت تشدید کند.

استحمام

از سوال های مهمی که در مورد لیفت صورت وجود دارد این است که افراد بعد از انجام این جراحی چگونه باید نظافت را رعایت کنند و چه زمانی می توانند به حمام بروند؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که روز های اولیه بعد از انجام جراحی لیفت صورت، به هیچ وجه نباید آب به محل بخیه ها برسد چرا که ممکن است زخم ها عفونت کنند و مشکل ساز بشوند.

از این رو توصیه ما به افرادی که جراحی لیفت صورت را انجام می دهند این است که حتماً تا 3 روز بعد از انجام این جراحی برای نظافت صورت خود از یک حوله استریل یا دستمال مرطوب استفاده کنند تا باکتری ها اجازه رشد پیدا نکنند و سطح پوست کاملاً تمیز و پاکیزه باشد.

داروها

بعد از جراحی لیفت صورت بیمار باید تمام دارو هایی که برای او تجویز شده است را به طور کامل مصرف کند و تحت مراقبت پزشک باشد. با رعایت این نکته صد در صد بیمار نتیجه بهتری می گیرد و کمتر اذیت می شود.

سوالات متداول مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت

آیا لیفت صورت عوارض دارد؟

لیفت صورت نیز مانند سایر جراحی یک سری عوارض دارد که به طور مثال نیز می توان به تورم و کبودی های صورت اشاره کرد. البته در حالت عادی این عوارض موقتی هستند و خیلی زود رنگ می بازند.

آیا مصرف الکل و دخانیات می تواند عوارض منفی جراحی لیفت صورت را تشدید کند؟

افرادی که قصد انجام جراحی لیفت صورت را دارند حداقل دو هفته قبل از انجام این جراحی باید مصرف دخانیات و الکل را کنار بگذارند و آن ها را ترک کنند، چرا که مصرف این نوع مواد نه تنها بر نتیجه جراحی نتیجه منفی می گذارد بلکه جان بیمار را نیز به خطر می اندازد و مشکلات جدی برای او پیش می آورد.

   آیا بعد از جراحی لیفت صورت، قرار گرفتن در معرض نور خورشید مشکل ساز می شود؟

در دوران نقاهت جراحی لیفت صورت بیمار نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد. در صورتی که مجبور به رفت و آمد باشد نیز حتماً باید کلاه  لبه دار بپوشد و جوانب احتیاط را رعایت کند.

نتیجه گیری

درست است که جراحی لیفت صورت در بیشتر موارد، موفقیت آمیز بوده و نتیجه مقبولی داشته است اما با این وجود باز هم کسانی که قصد انجام این نوع جراحی را دارند، باید این نکته را در نظر داشته باشند که کیفیت نتیجه این جراحی تا حد خیلی زیادی به مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت و دوران نقاهت آن بستگی دارد. در حقیقت اگر بیمار در این دوران احتیاط نکند و کوچک ترین سهل انگاری داشته باشد بدون شک با عواقب ناگواری رو به رو خواهد شد و دردسر های زیادی برای او پیش خواهد آمد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *