لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
برگشت شکم پس از ابدومینوپلاستی

برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

احتمال برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی یکی از عوارض و پیامد جانبی این جراحی به شمار می رود. افرادی که دارای چربی زیاد در ناحیه شکم بوده و یا دارای مقدار زیادی پوست اضافه در این ناحیه هستند، کاندید این نوع از جراحی زیبایی محسوب می شوند.

برگشت-شکم-بعد-از-ابدومینوپلاستی

ما در این مطلب قصد داریم در مورد این موضوع صحبت کرده و نکات مهمی را به شما یادآور شویم. چنانچه به زودی قصد انجام این عمل را دارید و یا این که این عمل زیبایی را انجام داده اید، خواندن این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

علت برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

یکی از عوارض مهم و شایع ابدومینوپلاستی، برگشت شکم بعد از این عمل زیبایی است. درست است که با انجام این عمل می توانید به آرزوی دیرینه خود که داشتن شکمی صاف، بدون افتادگی، پوست اضافه و زیبا است، خواهید رسید، اما ممکن است بعد از چند سال دوباره دچار همین مشکلات شوید. ممکن است برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد.

 عواملی مانند وراثت، اضافه وزن شدید، بارداری و حتی بالا رفتن سن می توانند در به وجود آوردن این شرایط دخیل باشند. برای انجام این عمل باید به سراغ پزشکان ماهر و با تجربه در این زمینه بروید. پزشکان ماهر می توانند تشخیص دهند که آیا شما فرد مناسبی برای انجام این عمل هستید یا خیر؟ چنانچه این تشخیص توسط پزشک به درستی انجام شود، احتمال برگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی بسیار کم خواهد بود.

 برخی از افراد نمی توانند و نباید این عمل زیبایی را انجام دهند. به عنوان مثال افرادی که دارای بیماری های مزمن مانند سرطان های مختلف هستند، افرادی که به دلایل مختلف همیشه دچار تغییرات وزنی زیادی می شوند و همچنین افرادی که مصرف سیگار، دخانیات و الکل دارند. برخی از افراد بدون اینکه ورزش و رژیم خاص غذایی را رعایت کنند فقط برای کاهش وزن خود، اقدام به انجام این عمل می کنند.

باید بدانید که این افراد به زودی دچار این عارضه برگشت شکم خواهند شد. بنابراین بهتر است افرادی که قصد کاهش وزن دارند، ابتدا تمام راهکار های موجود از قبیل رژیم غذایی و ورزش های مختلف را امتحان کرده و چنانچه به نتیجه مطلوب نرسیدند از این روش برای کاهش وزن خود استفاده کنند.

روش های پیشگیری برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

جالب است بدانید نقش خود بیمار در افزایش و یا کاهش میزان احتمال برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی بسیار مهم و تاثیرگذار است. اغلب پزشکان به افرادی که این عمل جراحی را انجام داده اند، رژیم های غذایی خاصی می دهند. میزان پایبندی افراد به این رژیم غذایی می تواند احتمال برگشت شکم بعد از عمل را تا حدود زیادی کم کند.

روش-های-پیشگیری-برگشت-شکم-بعد-از-ابدومینوپلاستی

از طرفی این افراد باید تحرک بدنی و ورزش داشته باشند تا از اضافه وزن آن ها جلوگیری شود. بنابراین انجام این عمل و برداشتن چربی ها و پوست های اضافه این ناحیه بدان معنی نیست که دیگر احتمال چاق شدن و برگشت شکم وجود ندارد. بلکه در صورت رعایت نکردن توصیه های پزشک و مراقبت های بعد از عمل ابدومینوپلاستی این احتمال بسیار قوی خواهد بود.

خطرات برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

همه کسانی که تصمیم به انجام عمل ابدومینوپلاستی می گیرند، دوست دارند به نتیجه دلخواه خود که داشتن اندامی زیبا و شکمی صاف و تخت است برسند. اما همانطور که گفتیم ممکن است به دلایل مختلف بعد از مدتی دچار عوارضی مانند برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی شوند. البته این عارضه خطرات خاصی به دنبال نخواهد داشت. بهتر است افراد بعد از عمل اقدام به تحرک و ورزش کردن کرده و رژیم غذایی خاصی را رعایت کنند تا دچار اضافه وزن نشوند. اضافه وزن و برگشت چربی ها به ناحیه شکم می تواند منجر به شل شدن پوست این ناحیه و یا کاهش حالت الاستیک پوست در این ناحیه از بدن افراد شود.

سوالات متداول برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

آیا برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی صحت دارد؟

 بله. در صورت رعایت نکردن توصیه های پزشک و مراقبت های بعد از عمل این احتمال وجود دارد.

آیا بارداری باعث برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی می شود؟ 

بله. یکی از علل برگشت شکم بعد از این عمل، بارداری است. بنابراین بهتر است خانم هایی اقدام به انجام این عمل کنند که دیگر قصد بارداری ندارند.

چه کارهایی برای جلوگیری از برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی می توان انجام داد؟

 اعمالی نظیر بستن گن های مخصوص، رعایت رژیم غذایی، پرهیز از نشستن های طولانی مدت، ورزش کردن به طور منظم و عدم بارداری به پیشگیری از برشگت شکم بعد از جراحی کمک خواهد کرد.

برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی چه زمانی رخ می دهد؟

 معمولا تا یکسال بعد از عمل افراد ممکن است دچار ورم شوند، و بعد از یکسال ممکن است دچار این عارضه شوند.

نتیجه گیری

بهتر است بدانید افراد با این روش لاغر نخواهند شد. افرادی که دچار مشکل اضافه وزن و تغییر دائم وزن هستند، تا زمانی که به وزن ایده آل خود نرسیده اند، نباید اقدام به انجام این عمل کنند. 

از طرفی مراقبت های بعد از این عمل زیبایی هم بسیار مهم و ضروری است. مواردی مانند ورزش کافی، رژیم غذایی مناسب و جلوگیری از بارداری در خانم ها برای رسیدن به نتیجه دلخواه و جلوگیری از برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی بسیار مهم هستند. بهتر است انجام این عمل زیبایی را به دست پزشکان ماهر و متخصص بسپارید. پیشنهاد ما به شما  ابوالفضل عباس زاده است که تجریبات موفقی را تا به حال در این زمینه داشته اند.

زمانی که از نظر پزشک کاندید مناسبی برای انجام این عمل هستید، می توانید با خیال راحت به انجام عمل ابدومینوپلاستی پرداخته و به نتیجه دلخواه خود برسید. البته به یاد داشته باشید باید انتظارات واقع بینانه ای از نتایج این عمل داشته باشید. 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *