لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
عمل لیپوماتیک پشت کمر

لیپوماتیک پشت کمر به چه صورت است؟

لیپوماتیک پشت کمر از جمله جراحی‌های زیبایی محبوب است که به منظور حذف چربی‌های ناحیه کمر و پهلو مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیاری از افراد از چربی‌های این ناحیه رنج می‌برند و با وجود استفاده از روش‌های مختلف مانند رژیم غذایی و یا ورزش نتوانسته‌اند نتیجه مطلوب را دریافت نمایند، استفاده از تکنیک لیپوماتیک پشت کمر یکی از موثرترین روش‌ها برای دستیابی به فرم مناسب بدن در این موارد است.

لیپوماتیک-پشت-کمر-به-چه-صورت-است؟

لیپوماتیک پشت کمر به چه علت انجام می‌شود؟

تجمع چربی‌های موضعی در بخش‌های مختلف بدن و به ویژه کمر و پهلوها سبب عدم تناسب اندام شده و اثرات سوء در اعتماد  به نفس افراد به جای خواهد گذاشت، این چربی‌های موضعی اغلب بسیار مقاوم بوده و حتی انجام ورزش نیز تاثیرات زیادی روی آن نخواهد داشت، لیپوماتیک پشت کمر با تمرکز بر چربی‌های این ناحیه راهکاری مناسب برای رهایی و حذف آن است، این روش در یک بازه زمانی کوتاه مدت بهترین نتایج را به مخاطبین ارائه خواهد داد، داشتن کمر باریک و تناسب اندام سبب افزایش اعتماد به نفس و حس رضایتمندی بیشتر افراد می‌گردد.

مراحل انجام عمل لیپوماتیک پشت کمر

عمل لیپوماتیک جزء جراحی‌های پلاستیک محسوب می‌گردد، طی این روش چربی‌های تجمع یافته بین پوست و عضلات حذف می‌شود، در اولین گام فرد می‌بایست تحت بیهوشی عمومی و یا موضعی بسته به نظر پزشک قرار گیرد، سپس در مناطقی از پشت که توسط جراح مشخص شده است برش‌های کوچک ایجاد می‌شود، این برش‌ها محل عبور لوله‌های باریکی به نام کانولا است، در ادامه توسط ارتعاشات وارد شده چربی‌ها شکسته شده و بعد از جدا شدن با مکش دستگاه خارج می‌شوند، در پایان نیز برش‌های ایجاد شده را با بخیه می‌بندند.

مراحل-انجام-عمل-لیپوماتیک-پشت-کمر

پزشک جراح طی جلسات مشاوره قبل از جراحی نکات و مراقبت‌های ضروری قبل و بعد از جراحی را به طور کامل بیان خواهد کرد، در صورت رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد از جراحی شاهد دریافت نتایج مطلوب از این عمل زیبایی خواهیم بود، استراحت چند روزه بعد از عمل سبب بازگشت سریع فرد به روند عادی زندگی خواهد شد.

کاندیدای مناسب عمل لیپوماتیک پشت کمر چه کسانی هستند؟

✅ یکی از نکات مهم در دریافت بهترین نتیجه از عمل لیپوماتیک پشت کمر انتخاب کاندیدای مناسب این جراحی است، سن مناسب برای استفاده از این روش بین 18 تا 60 سال است، افراد با سن کمتر از 18 سال ممکن است هنوز رشد کافی نکرده باشند و تغییراتی در فرم بدنشان ایجاد گردد، از طرفی در افراد خیلی مسن نیز خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد و بعد از خروج چربی ممکن است با مشکلاتی مانند شلی و افتادگی پوست مواجه شوند.

✅ کاندیدای مناسب عمل لیپوماتیک پشت کمر لازم است از سلامت جسمی مناسب برخوردار باشد، ابتلا به برخی از بیماری‌های خاص سبب بروز محدودیت می‌گردد.

✅ داشتن سلامت روانی و انتظارات واقع بینانه از دیگر نکاتی است که در انتخاب افراد مناسب باید مد نظر گرفته شود.

✅ افرادی که دارای چربی‌های موضعی در قسمت کمر هستند و اضافه وزن زیادی ندارند بهترین گزینه برای استفاده از این تکنیک لاغری هستند، لازم است متقاضی این عمل دارای ثبات وزن باشد و تغییرات ناگهانی در وزن او ایجاد نگردد

✅ کاندیدای انتخاب شده باید سبک زندگی سالمی داشته باشد و با رعایت رژیم غذایی سالم و ورزش منظم از چاقی و اضافه وزن پیشگیری نماید.

✅ افراد انتخاب شده برای این عمل نباید دخانیات و الکل مصرف کنند، مصرف داروهای رقیق کننده خون نیز می‌تواند سبب بروز عوارض گردد

مزایای درمانی و زیبایی لیپوماتیک پشت کمر

✨ در صورت انتخاب کاندیدای مناسب و رعایت نکات مراقبتی روشی بی خطر است.

✨ برش‌های ایجاد شده طی عمل لیپوماتیک پشت کمر کوچک بوده و روند بهبودی آن سریع است

✨ نتایج حاصل از حذف چربی‌ها به سرعت قابل مشاهده است و فرم مطلوب بدن ایجاد می‌گردد.

✨ مدت این عمل کوتاه بوده و فرد به در همان روز عمل مرخص می‌شود، دوره نقاهت کوتاهی نیز دارد و بعد از چند روز بهبودی حاصل می‌شود.

✨ لیپوماتیک پشت کمر روشی کم تهاجمی است و به همین دلیل درد و ناراحتی آن نیز جزئی است و با کمک مصرف مسکن در روزهای اول بر طرف خواهد شد.

✨ پوست ناحیه مورد درمان سفت شده و فرم اصلی خود را به دست می‌آورد.

آیا لیپوماتیک پشت کمر خطراتی را برای افراد به همراه دارد؟

اغلب عوارض حاصل از لیپوماتیک پشت کمر جدی نیستند و بعد از چند روز به طور کامل بر طرف می‌گردند، از جمله عوارض مشاهده می‌توان به کبودی، تورم، ترشحات از محل بخیه‌ها و درد خفیف آن اشاره کرد که با رعایت نکات توصیه شده پس از جراحی بهبودی حاصل می‌شود.

در صورت عدم مهارت کافی جراح پلاستیک ممکن است عوارضی همچون عدم تقارن کانتور کمر مشاهده شود، از طرفی در برخی افراد مشکلات و ناهنجاری‌های پوستی مانند افتادگی پوست و پوست ناصاف مشاهده می‌شود، از دیگر خطرات نادر این جراحی می‌توان عفونت، آمبولی و تجمع مایعات را نام برد.

سوالات متداول در مورد لیپوماتیک پشت کمر

مراقبت‌های بعد از جراحی لیپوماتیک پشت کمر چیست؟

استراحت کافی در روزهای بعد از عمل لیپوماتیک پشت کمر و مراقبت از محل بخیه‌ها توصیه می‌شود، تا بهبودی کامل از جا به جایی اجسام سنگین و ایجاد فشار به ناحیه کمر خودداری کنید.

لیپوماتیک کمر چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری این روش در صورت رعایت سبک زندگی سالم و داشتن رژیم غذایی مفید به همراه فعالیت ورزشی منظم دائمی خواهد بود و از تجمع مجدد چربی در این ناحیه جلوگیری خواهد کرد.

هزینه عمل لیپوماتیک کمر چقدر است؟

بسته به مهارت و تخصص جراح، دستمزد جراح، میزان چربی تجمع یافته و پیچیدگی جراحی، تکنیک و تجهیزات مورد استفاده در این عمل، هزینه آن برآورد خواهد شد.

لیپوماتیک پشت کمر روشی کارآمد در حذف چربی‌ها

استفاده از تکنیک لیپوماتیک پشت کمر از روش‌های موثر و ایمن در جهت خارج کردن چربی‌های اضافی و مقاوم این ناحیه است، این روش نقش موثری در ایجاد فرم بدنی مناسب و ایجاد رضایت و اعتماد به نفس در افراد دارد، با انتخاب کاندیدای مناسب می‌توان شاهد بهترین نتایج بود و از عوارض احتمالی نیز پیشگیری نمود، انتخاب بهترین جراح پلاستیک که دارای تجربه و مهارت کافی در این زمینه باشد نیز در دریافت بهترین نتیجه نقش کلیدی دارد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *