لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده

سایز پروتز سینه

سایز پروتز سینه یکی از اولین مسائلی است که زیباجویان قبل از جراحی پروتز  سینه در مورد آن فکر می‌کنند و به آن اهمیت می‌دهند. انتخاب سایز مناسب در هر فرد به صورت متفاوت انجام می‌شود و به عوامل مختلفی مثل سلیقه خود فرد، ظاهر و سایز اولیه سینه و … بستگی دارد. به همین دلیل بدون بررسی و معاینات لازم  نمی‌توان گفت که بهترین سایز برای شما کدام است. برای دریافت راهنمایی کامل در مورد انتخاب سایز می‌توانید پس از مطالعه این مطلب به کلینیک دکتر ابولفضل عباس زاده مراجعه کنید.

سایز-پروتز-سینه

آیا سایز پروتز سینه تاثیری در نتیجه جراحی دارد؟

اگر دقت کرده باشید فرم سینه تمام خانم‌ها منحصر به فرد است و نمی‌توان هیچ دو مورد مشابهی را مشاهده کرد. در تمام افراد سیستم عضلانی، میزان چربی، اندازه و طرز قرارگیری سینه‌ها متفاوت است. به همین دلیل است که گفته می‌شود انتخاب سایز پروتز سینه باید بر اساس ویژگی‌های فردی زیباجو صورت بگیرد. انتخاب سایز مناسب نه تنها بر نتیجه نهایی و ظاهر پستان‌ها تاثیرگذار است، بلکه می‌تواند در ماندگاری و حتی دوره نقاهت جراحی نیز تاثیرگذار باشد.

زمانی که یک سایز خاص برای جراحی پروتز سینه انتخاب می‌شود، محل قرارگیری آن، نوع برش جراحی و حتی نوع و برند پروتز نیز تغییر می‌کند. به همین علت لازم است قبل از انتخاب سایز مناسب به خوبی تحقیق کنید و حتما با جراح متخصص مشورت کنید.

چه معیارهایی برای انتخاب سایز پروتز سینه مهم است؟

سایز پروتز سینه بر اساس حجم و با واحد سی سی اندازه گیری می‌شود. به منظور انتخاب سایز مناسب پروتز لازم است یک سری معیارها که بر نتیجه جراحی تاثیرگذارند،  مورد توجه قرار بگیرند. در ادامه مهم‌ترین معیارهای انتخاب سایز را بررسی می‌کنیم.

چه-معیارهایی-برای-انتخاب-سایز-پروتز-سینه-مهم-است؟

وضعیت جسمانی فرد

خانم‌ها زمانی که برای بزرگ کردن سایز سینه اقدام می‌کنند، نباید صرفا به ظاهر سینه‌ها توجه کنند. وضعیت جسمانی فرد باید به گونه‌ای باشد که به راحتی پروتز را در قفسه سینه جا دهد، مشکل  خاصی ایجاد نکند و با وضعیت کلی بدن هماهنگ باشد. به عنوان مثال اگر چربی سینه نسبت به سایز انتخاب شده کم باشد، احتما موج دار شدن و تغییر وضعیت پروتز وجود دارد.

سلیقه شخصی فرد

اگرچه در انتخاب سایز حتما باید نظر پزشک را مورد توجه قرار داد؛ اما سلیقه شخصی خود فرد نیز مهم است. برخی افراد ممکن است سایز بزرگ‌تر یا کوچک‌تر پروتز سینه را بپسندند و لازم است تا حد امکان به نظر افراد توجه شود. بنابراین قبل از جراحی لازم است در مورد انتظارات خود با پزشک مشورت کنید.

بارداری و شیردهی

پروتز سینه هیچ تداخلی با بارداری و شیردهی در آینده ندارد اما می‌تواند از آن تاثیر بگیرد. با بارداری و شیردهی سایز سینه‌ها به صورت طبیعی افزایش پیدا می‌کنند و همین ممکن است به ایمپلنت فشار وارد کرده یا اینکه باعث افتادگی سینه شود.

سن

با افزایش سن بافت‌هایی مثل عضلات، عروق، چربی و پوست تغییر پیدا می‌کنند. بنابراین با افزایش سن باید فشار احتمالی پروتز بزرگ به بافت‌های مختلف را در نظر گرفت.

اندازه فعلی سینه‌ها

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که برای انتخاب سایز باید در نظر بگیرید، سایز فعلی سینه‌هاست. افرادی که سینه‌های بسیار کوچکی دارند نمی‌توانند از پروتزهایی با سایز بزرگ استفاده کنند. این پروتزها به بافت پوشش کافی برای نگهداری احتیاج دارند و به همین دلیل نمی‌توان از آنها استفاده کرد. اما در صورتی که بافت چربی و ساختار عضلانی کافی برای نگهداری پروتز وجود داشته باشد، می‌توان از پروتزهایی با سایز بزرگ‌تر نیز استفاده کرد.

پهنای قفسه سینه و قاعده سینه

ویژگی‌های آناتومیک شما نیز در انتخاب سایز تاثیرگذار است. در صورتی که پروتز سینه بزرگ‌تر از پهنای قفسه سینه باشد نه تنها ظاهر مناسبی ندارد، بلکه مقاومت و دوام مناسبی نیز نخواهد داشت. علاوه بر این معیارهای آناتومیک فرد در تقارن و هماهنگی پروتز سینه نسبت به سایر اعضای بدن نقش دارد.

نحوه انتخاب سایز پروتز سینه

قبل از انتخاب سایز پروتز لازم است خودتان با بررسی قد، وزن، عرض قفسه سینه، اندازه اندام‌هایی مثل باسن، درصد چربی بدن و … به ارزیابی درستی برسید. بسیار مهم است که قبل از مراجعه به پزشک به اندازه کافی تحقیق کرده و انتظارات درستی داشته باشید. علاوه بر این نباید به سایزی که سایر افراد انتخاب کرده‌اند توجه کنید؛ پروتز سینه‌ای که یک خانم را بسیار جذاب می‌کند، ممکن است برای فرد دیگری غیر طبیعی به نظر برسد.

بهتر است برای انتخاب سایز مناسب، ایمپلنتی را انتخاب کنید که مقداری سایز سینه را افزایش دهد اما بیشتر روی فرم سینه تاثیر بگذارد. سینه‌هایی با فرم طبیعی همواره ظاهر جذابی دارند و زیبا به نظر می‌رسند. همچنین انتخاب سایز کوچک‌تر پروتز سینه می‌تواند عوارض آن را کاهش داده و دوره نقاهت کوتاه‌تری را برای شما به همراه داشته باشد.

بهترین سایز پروتز سینه

بهترین سایز در هر فرد متفاوت است و با توجه به ویژگی‌های اندام، نیازها و انتظارات فردی، تشخیص پزشک و … صورت می‌گیرد. یک پروتز سینه با سایز یکسان می‌تواند نتیجه متفاوتی در افراد مختلف داشته باشد. معمولا متداول‌ترین سایز، سایز 400 سی سی است که یک سایز متوسط محسوب می‌شود. همچنین انتخاب سایز در حد فاصل 300 تا 500 سی سی در اغلب افراد نرمال مناسب است. اما برای انتخاب دقیق سایز، لازم است به پزشک مراجعه کنید و بیشتر به تصمیمات خود فکر کنید.

بهترین-سایز-پروتز-سینه

انتخاب سایز نامناسب پروتز چه عوارضی در پی دارد؟

انتخاب سایز مناسب پروتز از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر به درستی انجام نشود ممکن است عوارض جدی به همراه داشته باشد. در ادامه با عوارض احتمالی سایز نامناسب پروتز سینه آشنا می‌شویم:

⚠️ غیر طبیعی شدن ظاهر سینه‌ها

⚠️ عدم تناسب سایز سینه با سایر اندام‌ها

⚠️ درد کمر، شانه  و گردن به دلیل فشار بیش از حد پروتز به مفاصل

⚠️ پشیمانی و عدم رضایت از نتایج جراحی

⚠️ افتادگی و شل شدن سینه‌ها

⚠️ انقباض کپسولی و آسیب به پروتز سینه

⚠️ تغییر وضعیت پروتز سینه و نیاز به جراحی مجدد

بنابراین توصیه می‌شود به منظور کسب نتیجه مطلوب و جلوگیری از بروز عوارض غیر قابل جبران، حتما در انتخاب سایز مناسب پروتز سینه دقت داشته باشید.

سوالات متداول سایز پروتز سینه

آیا برای تغییر سایز پروتز می‌توان جراحی مجدد انجام داد؟

معمولا با کارگذاری پروتز سینه تا سال‌ها احتیاجی به تعویض پروتز نخواهد بود. اما زمانی که سایز پروتز به درستی انتخاب نشده و عارضه ایجاد کند، می‌توان با جراحی مجدد آن را ترمیم کرد. با این حال بهتر است قبل از عمل سایز مناسب را انتخاب کنید و از هزینه و زحمت اضافی پیشگیری کنید.

آیا همیشه باید بزرگ‌ترین سایز پروتز را انتخاب کنیم؟

سایز پروتز باید با بدن شما هماهنگ بوده و طبیعی به نظر برسد. حتی اگر می‌توانید تا حد زیادی سایز را افزایش دهید، سعی کنید یک سایز منطقی و طبیعی انتخاب کنید.

آیا سایز پروتز سینه برای همه یکسان است؟

انتخاب سایز مناسب برای هر فرد و با توجه به شکل و ویژگی‌های بدنی متفاوت است.

نتیجه گیری

برخی از خانم‌هایی که متقاضی پروتز سینه هستند، ممکن است در انتخاب سایز پروتز زیاده روی کنند و انتظار زیادی از پروتز داشته باشند. شما باید به تناسب پروتز با بدن، ظاهر لباس‌ها، ویژگی‌های بدنی و ظرفیت خود توجه کنید. توصیه می‌شود برای انتخاب دقیق سایز پروتز سینه، با دکتر ابولفضل عباس زاده مشورت کنید و انتظارات خود را از پروتز سینه منطقی کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *