لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
جراحی لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو + مزایا

آیا از جراحی لیفت ابرو چیزی می‌دانید؟ گاهی اوقات ممکن است ابروهای شما نامتقارن باشند یا در اثر افزایش سن دچار افتادگی شده باشند. این موقعیت برای شما به خصوص در مواقعی که به آینه نگاه می‌کنید، ممکن است آزاردهنده باشد. همچنین افتادگی بیش از حد ابرو ممکن است بینایی را نیز دچار مشکل کند. به همین خاطر، در این مواقع عمل لیفت ابرو توسط پزشکان توصیه می‌شود. برای دانستن روش‌های این جراحی و کاندیدای مناسب آن، ادامه مطلب را از دست ندهید.

جراحی-لیفت-ابرو-مزایا

کاربردهای جراحی لیفت ابرو

اکثر افراد تصور می‌کنند که این روش فقط برای بهبود ظاهر ابرو انجام می‌شود، اما کاربردهای دیگری نیز دارد. پزشک وقتی موقعیت ابروها را تغییر می‌دهد، خود به‌ خود پیشانی شما نیز کمی به سمت بالا لیفت می‌شود. این کار چین و چروک‌های موجود روی پیشانی و خطوط بین ابروها را نیز از بین خواهد برد. اگر ابروهای شما دارای افتادگی باشند، با استفاده از جراحی لیفت ابرو ظاهری شاداب و مناسب پیدا می‌کنند.

کاندیدای مناسب جراحی لیفت ابرو

برای انجام عمل لیفت ابرو باید دارای شرایط کلی باشید تا پزشک جراحی را تایید کند و پروسه آن آغاز شود. به طور کلی این افراد کاندیدای خوبی برای لیفت ابرو هستند:

✅ افرادی که مایل به انجام این جراحی هستند، باید از نظر جسمی سالم باشند. پزشک از شما سابقه بیماری را می‌پرسد و اگر بیماری جدی یا بیماری پوستی داشته باشید از انجام جراحی خودداری خواهد کرد.

✅ استفاده نکردن مواد مخدر و سیگار نیز تاثیر زیادی روی روند جراحی دارد.

✅ شما نباید یک نتیجه ایده‌آل را تصور کنید، بلکه باید واقع گرایانه و با توجه به شکل صورت خود شکل ابرو را تصور کنید.

روش‌های جراحی لیفت ابرو

نتایج جراحی لیفت ابرو با توجه به روش انجام آن می‌تواند برای هر فرد متفاوت باشد. پزشک معمولا با توجه به فاکتورهای مختلفی مانند شکل صورت، فرم ابروها و نوع پوست بهترین روش را برای عمل لیفت ابرو مشخص خواهد کرد. جراحی ابرو را می‌توان به سه روش مختلف انجام داد که به شرح زیر هستند:

روش‌های-جراحی-لیفت-ابرو

جراحی ابرو از سمت شقیقه

این نوع عمل لیفت ابرو کم تهاجمی‌ترین روش به حساب می‌آید که توسط بی حسی موضعی انجام می‌شود و به بیهوشی نیاز ندارد. برای شروع جراح چند برش خیلی کوچک در بالای هر شقیقه ایجاد می‌کند تا بتواند قسمت بیرونی ابرو را به سمت بالا بکشد. این روش برای رفع افتادگی پلک فوقانی نیز کاربرد خواهد داشت.

لیفت ابرو با آندوسکوپی

این روش معمولا با لیفت شقیقه تفاوت دارد و کل ابرو را هدف قرار می‌دهد. جراح باید برش‌هایی در قسمت پیشانی و شقیقه ایجاد کند تا بتواند آندوسکوپ را وارد این قسمت کند. جراح به وسیله دوربین این وسیله موقعیت بافت و ماهیچه‌های زیر پوست را تغییر می‌دهد تا بتواند چربی‌های اضافه را بردارد.

جراحی لیفت ابرو به صورت کرونال

این جراحی روش کلاسیک نیز نام دارد و تحت بیهوشی عمومی انجام می‌پذیرد. پزشک یک برش بزرگ در پشت خط مو ایجاد می‌کند که طول آن در امتداد دو گوش قرار می‌گیرد. این کار برای برداشتن پوست پیشانی شما انجام می‌شود. بافت زیرین و عضله‌های این قسمت تغییر پیدا می‌کنند، چربی‌های اضافی برداشته شده و صورت شما ظاهری شاداب‌تر به خود خواهد گرفت.

اقدامات پس از جراحی لیفت ابرو

پس از این که پزشک تمامی مراحل مورد نظر را برای عمل لیفت ابرو انجام داد، نوبت به اقدامات پس از آن می‌رسد. برش‌هایی که در ناحیه ابروها ایجاد شده باید به روش مناسبی بسته شود. معمولا پزشکان از چسب‌های مخصوص و بخیه‌های قابل کشیدن یا جذب برای بستن برش‌ها استفاده می‌کنند.

نتایج جراحی لیفت ابرو در عرض چند هفته با کاهش کبودی و تورم ظاهر می‌شوند تا پوست پیشانی صاف‌تر و ظاهری شاداب‌تر داشته باشید.

مزایای جراحی لیفت ابرو

با انجام این جراحی می‌توانید مزایای مختلفی به دست آورید که عبارتند از:

✨ چین و چروک‌های روی پیشانی در اثر کشیدن پوست آن از بین می‌روند.

✨ می‌توانید ظاهر خود را تغییر دهید و از حالت عصبانی یا خسته آن را تغییر دهید.

✨ با لیفت و بالا بردن ابروها می‌توانید ظاهر خود را تا حدی جوان‌تر و شاداب نشان دهید.

✨ فرم کلی صورت شما با این روش تا حدی تغییر خواهد کرد.

عوارض جراحی لیفت ابرو

علاوه بر مزایا، مانند هر روش جراحی دیگری، عمل لیفت ابرو نیز می‌تواند عوارض و ریسک‌هایی داشته باشد که عبارتند از:

❌ امکان ایجاد عفونت

❌ باقی ماندن جای زخم

❌ حرکت کم ابروها و بهبود نیافتن کامل ظاهر آن‌ها

❌ عدم تقارن ابروها

❌ ایجاد درد و خون‌ریزی

❌ از بین رفتن فولیکول‌های اطراف برش‌ها و شقیقه و ایجاد ریزش مو

❌ خارش شدید پوست سر

بیشتر نگرانی افراد در مورد به جای ماندن آثار زخم بعد از جراحی لیفت ابرو است که معمولا بعد از آن جای زخم باقی خواهد ماند. پزشک همه تلاش خود را برای باقی نماندن جای زخم و پنهان کردن آن می‌کند، اما دوری از آن اجتناب ناپذیر است. بهتر است که در این مورد با پزشک خود مشورت کنید و روشی را انتخاب کنید که کم‌ترین تهاجم را داشته باشد.

سوالات متداول در مورد جراحی لیفت ابرو

آیا عمل لیفت ابرو درد دارد؟

بله و برای این که درد را حس نکنید از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود.

نتایج این جراحی تا چه حد ماندگار هستند؟

حفظ سبک زندگی سالم و محافظت از پوست در برابر نور خورشید دوام جراحی لیفت ابرو را افزایش می‌دهد. اگر بتوانید یک مراقبت صحیح داشته باشید، نتایج عمل شما تا چند سال باقی خواهد ماند.

چه زمان نتایج جراحی قابل مشاهده خواهد بود؟

معمولا تا زمان اثرگذاری کامل و مشاهده نتایج چیزی حدود شش ماه طول خواهد کشید.

نتیجه‌گیری

همه افراد مخصوصا بانوان به ظاهر ابروهای خود اهمیت زیادی می‌دهند. اگر ابروها دارای افتادگی باشد یا ظاهر نامناسب داشته باشد، معمولا از جراحی لیفت ابرو برای اصلاح شکل و ظاهر آن‌ها استفاده می‌شود. با توجه به این که عمل لیفت ابرو کاندیدای خاصی دارد، باید قبل از انجام آن با پزشک مشورت کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *