لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
عمل بینی مردانه

جراحی بینی مردانه

جراحی بینی مردانه به منظور تصحیح و بهبود شکل و اندازه بینی آقایان انجام می‌شود. این جراحی برای ایجاد تعادل و هماهنگی بین بینی و سایر اجزای چهره به کار می‌رود. جراحی بینی مردانه امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و بسیار رایج است اما آقایان برخلاف بانوان ترجیح می‌دهند تا فرمی طبیعی برای بینی خود در نهایت رقم بزنند و چهره ای مصنوعی نداشته باشند. در این مقاله به ویژگی های بینی مردانه و بهترین فرم بینی برای آقایان پرداختیم.

جراحی-بینی-مردانه-1

ویژگی های بینی مردانه

بینی مردانه دارای ویژگی‌های خاصی است که از بینی زنانه متمایز می‌شود. البته به طور کلی بر اساس ژنتیک و فاکتورهای دیگر تفاوت‌هایی در ویژگی‌های بینی افراد وجود دارد، اما بینی آقایان دارای فرم های خاص و کشیده هستند و باید ذکر کرد که به علت ساختار استخوان‌های ضخیم و غضروف‌های بینی و پوست با ضخامت بالا معمولاً دارای ابعاد بزرگ با فرم تیغه کشیده هستند. بینی مردانه اغلب شکل مستطیلی دارد، در حالی که بینی زنانه دارای شکل گردتری است.  

هدف از انجام جراحی بینی مردانه

هدف از انجام جراحی بینی مردانه بر اساس نیازها و تمایلات هر فرد متفاوت است. مردان به دلیل تصحیح شکل بینی، تقویت اعتماد به نفس، تناسب با اعضای صورت، حل مشکلات تنفسی و تصحیح آسیب های وارد شده به بینی، به دنبال انجام این نوع از جراحی بینی هستند. اغلب هدف آقایان از انجام این عمل، تصحیح و ایجاد تناسب میان بینی با سایر اجزای صورت است که در عین حال چهره مردانه فرد را بر هم نزند اما ظاهری زیبا داشته باشد و کمی از کشیدگی بینی کمتر شود.

بهترین فرم بینی مردانه

درواقع سلایق افراد متفاوت بوده و ممکن است برخی از آقایان بینی ظریف را بپسندند اما برخی دیگر بینی طبیعی را دوست داشته باشند. به طور کلی می‌توان بیان کرد که بهترین فرم بینی از نظر شکل و اندازه بینی باید با سایر ویژگی‌ های صورت تناسب داشته باشد. برخی از زوایای بینی، مانند انحناهای طبیعی، به عنوان ویژگی های جذاب و مردانه شناخته می‌شوند اما در بهترین حالت، این انحنا برطرف می‌شود اما اندازه بینی خیلی کوچک نمی‌شود اما تمامی نواقص در این میان برطرف می‌گردد.

بهترین-فرم-بینی-مردانه

تفاوت جراحی بینی مردانه و زنانه

تفاوت‌های جراحی بینی مردانه و زنانه معمولاً بر اساس تفاوت‌های جنسیتی و فرم صورت خواهد بود. البته، هر فرد دارای ویژگی‌ها و سلیقه‌های فردی خود بوده و تفاوت‌ها متغیر هستند. در جراحی بینی مردانه میزان تغییرات چندان زیاد نیست و کمی کشیدگی بینی برطرف میشود اما در جراحی بینی زنانه نتایج ظریف تر بوده و فرم نوک بینی کوچکتر و گرد است.

آقایان معمولا به دنبال داشتن یک تیغه بینی صاف و مستقیم هستند، که به نظر مردانه‌ تر می‌آید. تمام این تفاوت‌ها به تمایلات فردی بستگی دارد و هر جراح باید با توجه به نیازها و توقعات هر بیمار، یک نوع جراحی را انجام دهد.

مزایا و معایب عمل بینی مردانه

عمل بینی مردانه دارای فواید و مزایایی است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم داشت:

✨ مزایا

جراحی بینی مردانه می‌تواند بهبود ظاهر زیبایی و تناسب چهره فرد را به ارمغان آورد و این در حالی باشد که جذابیت چهره مردانه را تخریب نکند و یا حتی بر آن بیافزاید. تغییرات در ظاهر بینی آقایان به افراد کمک می‌کند تا اعتماد به نفس بیشتری به دست آورند. اگر بینی باعث مشکلات تنفسی بشود، جراحی می‌تواند به بهبود تنفس کمک کند، افرادی که احساس می‌کنند بینیشان بزرگتر یا کوچکتر از حد معمول است، می‌توانند با جراحی اندازه بینی را تنظیم کنند.

بسیاری از آقایان دارای مشکلات پولیپ بینی و یا شکستگی به طور همزمان هستند که می‌توانند این دو جراحی را در یک زمان انجام دهند و مزایای فوق العاده ای را برای خود رقم بزنند.

⚠️ معایب

به طور کلی همه جراحی های زیبایی و درمانی نیز دارای معایب و عوارضی هستند اما توجه داشته باشید که بینی به دلیل اینکه با تنفس شما در ارتباط است باید حتما توسط بهترین جراح بینی این عمل را انجام دهید تا کمترین عوارض را تجربه کنید. از معایب این روش، باید گفت که شاید شما نتیجه نهایی این عمل را دوست نداشته باشید و از فرم بینی خود راضی نباشید. همچنین خونریزی و تورم و التهاب از دیگر عوارض معمول جراحی بینی مردانه است که بعد از گذشت چند روز برطرف خواهد شد.

سوالات متداول عمل بینی مردانه

نتایج جراحی بینی مردانه دائمی است؟

جراحی بینی مردانه یک روش دائمی برای تغییر فرم بینی و رفع نواقص آن است که البته اگر دچار حادثه نشود و مشکلی برایش به وجود نیاید، دائمی خواهد بود.

آیا جراحی بینی مردانه به طور فانتزی هم انجام می‌شود؟

تا چندین سال گذشته برخی از آقایان در سنین نوجوانی و جوانی مایل به داشتن بینی هایی با فرم فانتزی بودند اما امروزه جراحی بینی مردانه با فرم طبیعی بسیار متداول است و مردان بینی ظریف را برای صورت خود نمی‌پسندند.

آیا جراحی بینی مردانه مناسب برای همه آقایان است؟

خیر، جراحی بینی مردانه برای همه افراد مناسب نیست. پیشنهاد می‌شود که افراد قبل از تصمیم‌گیری، با یک پزشک متخصص پلاستیک و زیبایی مشورت داشته باشند.

بدانید که…

جراحی بینی مردانه می‌تواند برای بسیاری از افراد تغییرات مثبتی در ظاهر و اعتماد به نفس به ارمغان آورد. عمل بینی مردانه امروزه بسیار متداول شده است و افراد زیادی از سنین بالای 20 سال به انجام آن می‌پردازند. این عمل برای برخی از آقایان مناسب نیست زیرا ممکن است که دارای پوست نامناسب و بسیار ضخیم یا مشکلاتی باشند که جراح، روش های زیبایی دیگری را توصیه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عمل بینی آقایان با شماره های داخل سایت جهت مشاوره تماس بگیرید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *