لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی و مزایای آن

جراحی بینی طبیعی، نوعی فرایند درمانی کاملا بی خطر و پرطرفدار است که می تواند تمامی فاکتورهای طبیعی بینی را حفظ کرده و نواقص آن را به بهترین شکل ممکن برطرف سازد. همچنین بعد از عمل، تغییرات زیادی در چهره شما ایجاد نخواهد شد بلکه به صورت کاملا طبیعی نواقص بینی شما برطرف می شود.

جراحی-بینی-طبیعی-و-مزایای-آن

بیشتر افراد این نوع جراحی بینی را می پسندند زیرا به شکل ظاهری متقارن دست پیدا می کنند و همچنین باعث ایجاد هارمونی بین بینی و سایر اندام های چهره خواهد شد. اگر شما نیز تمایل به انجام این عمل دارید، تا آخر این مقاله از سایت دکتر ابوالفضل عباس زاده با ما همراه باشید.

خصوصیات بینی طبیعی

برای اکثر افراد، داشتن تقارن و تناسب بینی یک معیار ایده آل برای زیبایی بینی است. بنابراین دو ویژگی بسیار مهم یک بینی طبیعی، تقارن و تناسب آن است.

یکی دیگر از خصوصیات یک بینی طبیعی، عرض باریک آن است، اکثر افراد تمایل به انجام جراحی بینی طبیعی دارند تا بتوانند عرض بینی خود را باریک تر کنند. از دیگر خصوصیات یک بینی زیبا و طبیعی می توان به نوک بینی تیز و کشیده، وجود تناسب و هماهنگی بین بینی و دیگر اعضای چهره، داشتن سوراخ های بینی کوچک و متقارن، وجود زاویه صحیح بین لب و بینی و نداشتن برآمدگی بر روی سطح آن اشاره کرد. در واقع بینی طبیعی، بینی است که هم عیب و ایرادی در ظاهر آن مشاهده نشود و هم دارای ویژگی هایی که ذکر کردیم، باشد.

کاندیدای مناسب جراحی بینی طبیعی

در وهله اول، مشخصه ای که باید همه کاندیدای انجام عمل بینی طبیعی داشته باشند، دارا بودن سلامت کامل جسمانی است. به طوری کلی این عمل، برای افرادی مناسب است که شرایط زیر را داشته باشند

✅ افرادی که دوران بلوغ و رشد بینی آن ها متوقف شده باشد.

✅ کسانی که به دنبال برطرف سازی بخشی از مشکلات ظاهری بینی خود هستند. چون این عمل تغییر ظاهری زیاد و مشهودی را در چهره فرد ایجاد نمی کند.

✅ مراجعه کنندگانی که دارای مشکلاتی نظیر پولیپ هستند. تنها روش برطرف کردن مشکل پولیپ، انجام این عمل است.

کاربردهای جراحی بینی طبیعی

از کاربردهای عمل بینی طبیعی می توان به افرادی که دارای مشکل پولیپ بینی هستند، اشاره کرد. در واقع تنها راه برطرف کردن مشکل افرادی که از داشتن پولیپ رنج می برند، انجام عمل بینی طبیعی است. همچنین از دیگر کاربردهای این عمل، می توان به افرادی که در اثر سانحه رانندگی، بینی آن ها دچار مشکل شده است، اشاره کرد. افرادی که بر اثر تصادف بینی آن ها آسیب دیده است می توانند با انجام این نوع از جراحی، مشکل بینی خود را برطرف سازند. همچنین انجام این عمل برای افرادی که تصمیم دارند نواقص بینی خود را بدون تغییر زیاد در چهره برطرف کنند، کاربرد دارد.

روش های انجام جراحی بینی طبیعی یا نحوه انجام عمل بینی طبیعی

معمولا این عمل به دو شیوه باز (رینوپلاستی باز) و بسته (رینوپلاستی بسته) انجام می شود. در روش جراحی به صورت باز یا رینوپلاستی باز، پزشک جراح از طریق ایجاد نمودن برشی کوچک در ناحیه زیرین بینی، به قسمت های داخلی بینی دسترسی می یابد. در انجام رینوپلاستی باز امکان تغییر در شکل چارچوب داخلی بینی با حفظ استحکام بینی وجود دارد.

جراحی زیبایی بینی
جراحی رینوپلاستی
جراحی بینی

در روش رینوپلاستی بسته که به جراحی بینی طبیعی نیز معروف است، پزشک جراح درون سوراخ های بینی برش های کوچکی ایجاد می کند و تغییرات مورد نظر را به اجرا در می آورد.

بهترین جراح بینی طبیعی در تهران

انتخاب یک دکتر جراح ماهر و با تجربه، کار چندان ساده ای نیست. شما باید جراحی را انتخاب نمایید که از تخصص لازم برخوردار باشد و توانایی حل تمامی چالش های آناتومیکی در طول فرایند عمل را نیز داشته باشد. مخصوصا اگر در شهرهای بزرگ و پر جمعیتی مانند تهران زندگی می کنید، پروسه انتخاب پزشک برای جراحی بینی برایتان سخت تر می شود. مهم ترین نکاتی که باید در هنگام انتخاب بهترین جراح بینی طبیعی در تهران به آن توجه کنید، تبحر، سابقه کاری و داشتن نمونه کارهای موفق است.

دکتر ابوالفضل عباس زاده، با داشتن فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، فلوشیپ کرانیوماگزیلوفاشیال و با داشتن نمونه کار و سابقه بالا در این زمینه، آماده خدمات رسانی به مراجعه کنندگان محترم است. دکتر ابوالفضل عباس زاده با تجربه و مهارتی که در این زمینه دارد، خیالتان را از داشتن یک بینی طبیعی، راحت می کند.

مزایای جراحی بینی طبیعی

انجام این عمل به صورت طبیعی نسبت به دیگر شیوه های جراحی، از مزایای خاصی برخوردار است. در حین انجام عمل، توجه ویژه ای به سلامت فرد در حین عمل می شود. این نوع جراحی از مزایای زیادی برخوردار است که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

مزایای-جراحی-بینی-طبیعی

✨ در این روش قوس بینی از بین خواهد رفت و سطح بینی کاملا صاف خواهد شد.

✨ باعث برطرف کردن مشکل تنفسی یا درمان پولیپ فرد می شود.

✨ طول دوره نقاهت جراحی بینی طبیعی نسبت به عمل فانتزی کمتر است.

✨ طول مدت انجام این عمل نسبت به عمل فانتزی کوتاه تر است.

✨ از عوارض کمتری نسبت به دیگر روش های جراحی برخوردار است.

✨ فرم بینی بعد از گذشت  چندین سال حفظ خواهد شد.

✨ بعد از عمل، دیگر نگران فرو رفتگی بینی خود نیستید.

✨ فرم پره های بینی بعد از عمل حفظ خواهد شد.

نتیجه گیری

امروزه جراحی بینی طبیعی طرفداران زیادی اعم از خانم ها و آقایان دارد. داشتن اطلاعات لازم و کافی قبل از انجام عمل، بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب به بررسی مطالب مهمی نظیر کاربرد و خصوصیات این نوع از عمل و روش های انجام آن پرداخیتم. امیدواریم با خواندن این مطلب، به طور کامل با این عمل آشنا شده باشید. همچنین سعی کردیم به تمامی سوالات احتمالی که ممکن بود برایتان پیش بیاید پاسخ بدهیم. اما اگر سوالی برایتان پیش آمده است که هنوز پاسخ آن را نیافته اید، می توانید ما با ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را بپرسید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *