لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
با انواع پروتز سینه آشنا شوید!

با انواع پروتز سینه آشنا شوید!

انواع پروتز سینه بر اساس اندازه، شکل ظاهری، مواد، برند و … به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که انتخاب نوع مناسب پروتز ذبستگی به ترجیحات فرد و نیازهای جسمی و روانی او دارد. همچنین، برای دریافت بهترین نتیجه از لحاظ راحتی و شکل ظاهری مهم است پروتزها به درستی اندازه‌گیری و تنظیم شوند.

انواع-پروتز-سینه

در این مقاله به طور کامل انواع مختلف پروتزها را بررسی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

انواع پروتز سینه از نظر مواد تشکیل دهنده

با توجه به مواد تشکیل دهنده، انواع پروتز سینه عبارتند از:

پروتزهای سالینی (آب نمکی)

این نوع از پروتز با سرم سالین که ترکیبی از آب نمک استریل شده، پر شده است و پروتز های سالینی دارای جدار سیلیکونی غیر قابل نفوذ بوده و نسبت به پروتز های سیلیکونی سفت تر هستند. اما باید توجه داشت که ظاهر این پروتز ها طبیعی نبوده و معمولا افرادی که  سینه های بزرگ و حجیم دوست دارند، این نوع از پروتز را انتخاب می کنند. این نوع پروتزها را می توان برای خانم هایی با سن بالای 18 سال استفاده کرد. و برای خانم هایی با سینه های کوچک مناسب نیست.

در خصوص هزینه باید گفت که این پروتزها هزینه کم تری نسبت به پروتزهای سیلیکونی داشته و هم چنین برش ایجاد شده برای قرار دادن آن ها نیز کچک است.

یکی از عوارض این نوع از پروتزها جذب ترکیبات داخل آن به بدن در صورت ترکیدن پروتز در اثر وارد شدن ضربه است.

پروتز های سیلیکونی

این نوع از پروتزها امروزه به دلیل ظاهر طبیعی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و  در واقع هزینه آنها نسبت به پروتز های سالینی بالاتر است. این نوع از پروتزها برای قرارگیری در داخل سینه ها نیاز به ایجاد برش بزرگ دارند.

این نوع پروتزها از جنس سیلیکون بافتی ساخته شده‌اند و به طور طبیعی با سینه ترکیب می‌شوند. آنها دارای حجم و وزن مشابه سینه طبیعی هستند و اغلب برای ایجاد شکل و حجم طبیعی در سینه استفاده می‌شوند.

 پروتزهای سیلیکونی به دو دسته گرد و قطره اشکی تقسیم می شوند، در نوع گرد پروتز های سیلیکونی، پروتز شبیه به نیم کره است، ولی ظاهر نوع قطره اشکی شبیه به خود سینه بوده و معمولا افرادی که خواهان سینه هایی با شکل طبیعی هستند از این نوع استفاده می کنند.

انواع پروتز سینه از نظر شکل ظاهری

پروتزها از لحاظ ظاهری نیز انواع مختلفی دارند که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

انواع-پروتز-سینه-از-نظر-شکل-ظاهری

مدل گرد

این نوع از پروتزها بیشتر برای افرادی که سینه های برجسته تر دوست دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. پروتزهای گرد موجب نرم تر شدن و خوش فرم تر شدن بافت سینه ها می شود. این نوع از پروتزها را می توان در صورت بروز هر گونه مشکلی در آن ها از قبیل پارگی و ترکیدن  می توان به راحتی اصلاح کرد.

مدل اشکی

ظاهر این نوع پروتزها شبیه به قطره اشک بوده و بیشتر برای افرادی که خواستار فرم طبیعی سینه های خود می باشند، استفاده می شود. افرادی که دارای سینه های کوچکی بوده می تواندد از پروتزهای اشکی استفاده کنند. این نوهعاز پروتزها عدم تقارن سینه ها را نیز برطرف خواهد کرد.

نکته: قبل از انتخاب نوع پروتز و انجام جراحی پروتز سینه با آقای دکتر ابوالفضل عباس زاده مشورت کنید و ایشان را از انتظارات خود از جراحی مطلع کنید.

انواع پروتز سینه از نظر اندازه

با توجه به اندازه و سایز، انواع مختلف پروتز سینه عبارتند از:

پروتزهای کوچک (Small Prostheses)

این نوع پروتزها برای افرادی با سینه‌های کوچکتر و حجم کمتر ساخته شده‌اند. و حجم و شکل طبیعی را به سینه می دهند.

پروتزهای متوسط (Medium Prostheses)

این نوع پروتزها برای افرادی که دارای سینه‌های طبیعی متوسط بوده، مناسب هستند. و موجب برقراری تناسب و تعادل بین سینه‌ها می شود.

پروتزهای بزرگ (Large Prostheses)

این نوع پروتزها برای افرادی با سینه‌های بزرگتر و حجم بیشتر طراحی شده‌اند.

انتخاب سایز مناسب پروتز سینه بستگی به اندازه و شکل سینه طبیعی قبل از جراحی، ساختار بدن، و ترجیحات فردی دارد. باید برای انتهاب سایز و اندازه مناسب پروتزها با یک متخصص پروتز سینه یا پزشک متخصص مشورت کنید.

انواع پروتز سینه از لحاظ بافت

از لحاظ بافت پروتزها به دو نوع تقسیم می شوند که در ادامه بررسی خواهیم کرد:

انواع-پروتز-سینه-از-لحاظ-بافت

پروتزهای سفت

این نوع پروتزها دارای ساختار سفت و فشرده هستند. آنها به طور معمول برای افرادی با سینه‌هایی که نیاز به پشتیبانی و جبران کمتری دارند، مناسب هستند.

پروتزهای نرم

این نوع پروتزها دارای ساختار نرم و انعطاف‌پذیر هستند. آنها به طور معمول برای افرادی با سینه‌هایی که نیاز به پروتز نرم و راحتی بیشتر دارند، مناسب هستند.

انواع پروتز سینه بر اساس برند

با توجه به برند، در بازار تعداد زیادی از شرکت‌ها و برندهای معروف در زمینه تولید پروتز سینه وجود دارند. در زیر، به برخی از برندهای معروف در این صنعت اشاره خواهم کرد:

برند منتور

منتور یکی از برندهای برجسته در زمینه پروتز سینه است. ساخت شرکت آمریکا بوده و همچنین از مواد سیلیکونی ساخته شده است، انواع متنوعی از پروتزهای سینه را با کیفیت بالا و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته ارائه می کند. با توجه به تجربه و شهرت برند، منتور محصولاتی با ظاهر طبیعی و هماهنگ با بدن، تحت نظارت و استانداردهای بین‌المللی ارائه می‌دهد و در کل، منتور یک برند معتبر و مورد اعتماد است که با تمرکز بر کیفیت، طراحی و راحتی، باعث اعتماد بیشتر بیماران می‌شود.

برند پلی تک

مارک پلی تک آلمان یکی از تولیدکنندگان معتبر پروتز سینه است. پروتزهای سینه مارک پلی تک از مواد با کیفیت و طبیعی ساخته می‌شوند و طراحی‌های مختلفی برای تناسب با اندازه و شکل بدن ارائه می‌کنند. با توجه به استانداردهای بین‌المللی، مارک پلی تک به عنوان یک برند با اعتماد و مورد رضایت مشتریان شناخته می‌شود.

برند موتیوا

موتیوا یکی از برندهای برجسته در زمینه پروتز سینه است. از جمله ویژگی‌های برجسته موتیوا می‌توان به طراحی بسیار نازک و لطیف، ظاهری طبیعی، و دقت در جزئیات اشاره کرد.

مهم است بدانید که…

پروتزهای سینه انواع مختلفی دارند که براساس نیازها و ترجیحات هر فرد، در دسته ای مختلفی از قبیل اندازه، شکل ظاهری، برند، جنس و … قرار داشته و قابل انتخاب هستند. این انواع از لحاظ جنس شامل پروتزهای سیلیکونی، پروتزهای سالینی و از لحاظ شکل ظاهری شامل پروتزهای گرد و اشکی هستند. انتخاب پروتز سینه به عواملی مانند شکل و اندازه بدن، سبک زندگی و ترجیحات شخصی فرد بستگی دارد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *