لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
جراحی لیفت شقیقه

اطلاعاتی جامع در مورد جراحی لیفت شقیقه

جراحی لیفت شقیقه یک روش جراحی کوچک و غیرتهاجمی است که برای کاهش چروک‌ها و افتادگی‌های پوست اطراف چشم استفاده می‌شود. در این روش، جراح پوست را از زیر خط مژه‌ها تا خط مویی طبیعی در داخل شقیقه برش زده و بازسازی های لازم را انجام می دهد. این عمل برای جوانسازی و افزایش اعتماد به نفس افرادی است که با علائم پیری مرتبط هستند. جراحی لیفت شقیقه برای بهبود ظاهر و جوان‌سازی چشم ها می‌تواند یک راه موثر و محبوب باشد.

لیفت-شقیقه-و-مزایای-آن

این جراحی را می توان در هر سنینی انجام داد چرا که برخی از افراد جوان نیز به دلایل مختلفی دارای نشانه های پیری صورت هستند که طبق صلاحدید پزشک می توانند این جراحی را انجام دهند. در ادامه به طور کامل در مورد این جراحی صحبت خواهیم کرد.

کاندیدای مناسب جراحی لیفت شقیقه

به طور معمول افراد زیر برای انجام این روش مناسبت تر هستند.

✅ افراد بالای 23 سال به دلیل اینکه نتایج جراحی در افراد زیر این سن ماندگار نخواهد بود.

✅ افرادی که با افزایش سن دارای افتادگی و شل شدگی پوست هستند.

✅ افرادی که به صورت ارثی دارای ابرو، شقیقه و چشمانی افتاده هستند.

✅ افرادی که خواهان از بین بردن چین و چروک های پیشانی خود هستند.

✅ افرادی که خواهان  بالا بردن دم ابروی خود هستند.

✅ افرادی که مبتلا به بیماری خاصی نباشند.

✅ افرادی که انتظارات منطقی از این جراحی دارند.

نحوه انجام جراحی لیفت شقیقه

در ابتدا برای این جراحی فرد تحت بی حسی موضعی قرار گرفته و سپس برش هایی در امتداد گوش ها، خط وسط سر و دو طرف سر ایجاد شده (به طور معمول تعداد این برش ها سه عدد است) و پس از ایجاد برش ها تغییرات مورد نظر از قبیل از بین بردن چین و چروک ها، بالا بردن دم ابرو و …. اعمال شده و در نهایت جراح محل برش ها را بخیه خواهد زد. باید به این نکته اشاره کرد که این روش بدون درد و بدون خونریزی است.

نحوه-انجام-جراحی-لیفت-شقیقه-1

نکات مراقبتی بعد از عمل لیفت شقیقه

رعایت مراقبت های بعد از عمل برای دریافت نتیجه مطلوب بسیار تاثیرگذار است این مراقبت ها عبارتند از:

❇️ به پشت خوابین تا دو هفته بعد از عمل برای جلوگیری از باز شدن بخیه و عفونت بخیه

❇️ شست و شوی دائم بالشت و ملحفه ها

❇️ خودداری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید

❇️ استفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم

❇️ خودداری از انجام فعالیت های سنگین و شدید

❇️ عوض کردن پانسمان در 28 ساعت اول

❇️ خودداری از استحمام به مدت 48 ساعت بعد از عمل

❇️ استفاده از شامپو بچه در هنگام استحمام

عوارض جراحی لیفت شقیقه

⚠️ تشکیل اسکار

⚠️ مشکلات حرکتی ابرو به دلیل آسیب دیدن عصب حرکات ابرو

⚠️ ریزش مو به دلیل ایجاد برش در این نواحی

⚠️ از دست دادن احساس در اطراف برش

⚠️ احساس درد و سوزش یا قرمزی در ناحیه سر

⚠️ سردرد سرگیجه و حالت تهوع

⚠️ امکان عفونت

⚠️ عدم تقارن ابروها و نارضایتی از نتیجه

سوالات متداول جراحی لیفت شقیقه

آیا نتیجه جراحی لیفت شقیقه دائمی است؟

ننتیجه جراحی لیفت شقیقه به صورت دائمی است و معمولا ماندگاری بسیار زیادی را در این عمل شاهد خواهیم بود. البته این موضوع را فراموش نکنید که اصولاً هیچ نوع عمل زیبایی از جمله عمل جراحی لیفت شقیقه نمی‌تواند از روند پیری پوست و صورت شما جلوگیری کند و بعد از گذشت چندین سال ممکن است پوست شما دچار افتادگی و شل شدگی شود.

تفاوت لیفت شقیقه با لیفت ابرو در چیست؟

وقتی صحبت از عمل لیفت می‌شود افراد زیادی آن را با لیفت ابرو اشتباه می‌گیرند. در صورتی که این دو لیفت در دو ناحیه مختلف انجام می‌شود. لیفت ابرو باعث بالا رفتن ابرو، اصلاح چین و چروک پیشانی و خط اخم و افتادگی‌های ابرو و خطوط بین ابرو می‌شود. اما در عمل لیفت شقیقه گوشه کناری ابرو و قسمت انتهایی پیشانی به سمت بالا کشیده می‌شود. نتیجه عمل لیفت ابرو بسیار نامحسوس است و همه افراد متوجه تغییر چهره فرد نمی‌شوند. اما در عمل لیفت شقیقه تغییر چهره و صورت بسیار محسوس و مشخص است و تغییرات زیاد در چهره شما مشخص خواهد بود.

آیا جراحی لیفت شقیقه محدودیت سنی دارد؟

اصولا لیفت شقیقه برای کسانی انجام می‌شود که روند پیری پوست در آنها آغاز شده و به دلیل افزایش سن دچار شل شدن پوست، گودی و افتادگی چشم و ابرو شده‌اند.
ولی باید به این نکته اشاره کرد که این عمل تنها برای افراد بالای ۲۳ سال قابل انجام است. افرادی که کمتر از ۲۳ سال دارند چون روند تکامل پوستشان کامل نشده است در صورت جراحی نتیجه خوب و دائمی نخواهند گرفت. به همین دلیل فردی حتی اگر مشکلات ژنتیکی داشته باشد بهتر است برای جلوگیری از عمل دوباره تا ۲۴ سالگی صبر کند و سپس لیفت شقیقه انجام دهد.

هزینه لیفت شقیقه چقدر است؟

هزینه عمل لیفت شقیقه به فاکتورهای بسیار زیادی از قبیل مهارت و تجربه پزشک متخصص، موقعیت مکانی، هزینه بیمارستان و … بستگی دارد که برای هر فردی ممکن است متفاوت باشد. برای اینکه از قیمت دقیق این عمل زیبایی مطلع شوید بهتر است که در اولین مرحله به پزشک متخصص مراجعه کنید. و باید به این موضوع اشاره کرد که این جراحی به دلیل اینکه جراحی زیبایی محسوب می شود تحت پوشش بیمه قرار نخواهد گرفت.

نکته آخر

همان‌طور که در طول مقاله ذکر شد، افزایش سن و ژنتیک ممکن است خطوط و چین ‌وچروک‌هایی در اطراف پیشانی، گوشه چشم‌ها و شقیقه ایجاد کند و پوست حالتی خسته و پیر به خود خواهد گرفت و این موضوع برای بیشتر افراد ناخوشایند بوده و درصدد برطرف کردن آن هستند که یکی از روش های رفع آن جراحی لیفت شقیقه است که به طور کامل در این مقاله راجب آن صحبت کردیم.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *