لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
لیفت آندوسکوپیک پیشانی

لیفت آندوسکوپیک پیشانی و نحوه انجام آن

لیفت آندوسکوپی پیشانی یک روش جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر پیشانی و حذف چین و چروک‌های موجود در این ناحیه استفاده می‌شود. این روش باعث بهبود خطوط صورت، لیفت و تحریک عضلات پیشانی و بهبود کلی ظاهر صورت می‌شود. این روش جراحی عوارض کمی داشته و بازگشت به زندگی روزمره را تسریع می کند و نتایج طبیعی و دلخواه را به بیماران ارائه می‌دهد.

لیفت-آندوسکوپیک-پیشانی-و-نحوه-انجام-آن

در این مقاله به طور کامل در مورد لیفت آندوسکوپیک پیشانی و مزایا و نحوه انجام آن توضیحاتی را ارائه خواهیم داد، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

هدف و علت انجام لیفت آندوسکوپیک پیشانی

هدف اصلی از انجام لیفت آندوسکوپی پیشانی، بهبود ظاهر و جوانسازی ناحیه پیشانی است. این روش جراحی انجام می‌شود تا مشکلاتی مانند چین و چروک‌های عمودی یا افقی در پیشانی را کاهش دهد و از طریق بازسازی پوست و بافتهای زیرین، صورت را شبیه به زمانی که جوان‌تر بودید بنماید.

علت انجام لیفت آندوسکوپیک پیشانی می‌تواند به موارد زیر مربوط شود:

پیری طبیعی

با پیشرفت سن، از برجستگی و انعطاف پوست صورت کاسته می‌شود و چین و چروک‌های بیشتری شکل می‌گیرند. لیفت آندوسکوپی پیشانی می‌تواند این علائم پیری را کاهش دهد و صورت را جوان‌تر نشان دهد.

اثرات جانبی پیری

عواملی مانند نور مستقیم خورشید، استعمال سیگار، استرس و سایر عوامل زندگی منجر به ظهور چین و چروک‌های زودرس در پیشانی می‌شوند. لیفت آندوسکوپی پیشانی می‌تواند این تغییرات ناخواسته را برطرف کند و ظاهر جوانانه را بازیابی کند.

احساس ناراحتی و اعتماد به نفس پایین

وجود چین و چروک‌های چشمگیر در پیشانی ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس و ناراحتی در برخی افراد شود. این روش می‌تواند بهبود ظاهر صورت و افزایش اعتماد به نفس را به همراه داشته باشد.
به طور کلی، لیفت آندوسکوپی پیشانی به عنوان یک روش جراحی زیبایی، هدف اصلی خود را در بهبود ظاهر پیشانی و جوانسازی صورت دارد.

این روش به دلایل مختلفی انجام می شود که یکی از علت های مهم آن برطرف کردن افتادگی ابروها و هم چنین پلک ها است که در نهایت منجر به جوان تر شدن و شاداب تر شدن چهره خواهد شد. به مرور زمان همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم بر روی صورت و افراد به خصوص پیشانی چین و چروک هایی به وجود  می آید که ناخوشایند بوده و می توان با انجام لیفت آندوسکوپی پیشانی به از بین بردن آن ها کمک بسیار زیادی کرد.

از علت های دیگر انجام این روش می توان به از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم و چین و چروک های پوست نیز اشاره کرد.

کاندیدای مناسب لیفت آندوسکوپی پیشانی

این روش برای تمامی افراد مناسب نبوده و انجام آن نیاز به شرایطی داشته و تنها برای تعدادی از افراد مناسب است که:

✅ دارای چین و چروک های افقی در پیشانی خود هستند.

✅ دارای خط اخم میان دو ابروی خود هستند.

✅ دارای افتادگی در ابروهای خود هستند.

✅ دارای افتادگی پلک هستند.

✅ ابروهای متقارنی ندارند.

✅ چین و چروک هایی در اطراف چشم خود دارند.

✅ عموماً افرادی که سن بالای 40 سال را دارند و علائم پیری در پیشانی آنها واضح است، مناسب برای این روش جراحی هستند.

اقدامات قبل از انجام لیفت آندوسکوپیک پیشانی

قبل از انجام لیفت پیشانی به روش آندوسکوپی بهتر است که افراد برای دریافت نتیجه مطلوب از آن برخی از اقدامات را انجام دهند که این اقدامات عبارتند از:

اقدامات-قبل-از-انجام-لیفت-آندوسکوپیک-پیشانی

مشاوره با جراح

قبل از هرگونه جراحی، ارتباط مستقیم با یک جراح پلاستیک و زیبایی متخصص بسیار مهم است. ملاقات با جراح به شما امکان می‌دهد تا انتظارات خود را مطرح کنید، بررسی دقیقی از وضعیت پوست شما انجام شده و اطلاعاتی در مورد روش جراحی، مزایا، محدودیت‌ها و زمان بهبودی به شما خواهد داد.

تجویز داروها و مکمل‌ها

جراح ممکن است قبل از جراحی به شما تجویز داروها و مکمل‌های خاصی را پیشنهاد کند. این ممکن است شامل داروهای ضد التهاب، آنتی‌بیوتیک‌ها یا مکمل‌هایی که به بهبود و بهبودی بعد از عمل کمک می‌کنند، باشد. به دقت دستورات جراح را دنبال کنید و در صورت بروز هرگونه عوارض یا سوال، به جراح خود اطلاع دهید.

ممنوعیت مصرف داروها و مواد خاص

قبل از جراحی، ممکن است جراح شما از شما بخواهد تا تمام داروها، مکمل‌ها و مواد خاصی را که ممکن است تأثیری بر روند جراحی و بهبودی داشته باشند، متوقف کنید. به طور معمول توصیه می شود که از مصرف داروهایی مانند آسپرین، داروهای ضدالتهاب و مکمل های گیاهی برای جلوگیری از افزایش خونریزی پرهیز کنید. مطمئن شوید که با جراح خود در مورد هر گونه داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه یا موارد دیگری که مصرف می‌کنید، صحبت کرده‌اید.

اجتناب از مصرف سیگار و الکل

سیگار و مصرف الکل می‌تواند تأثیر مستقیم و غیرمطلوبی روی فرآیند بهبودی پس از جراحی داشته باشد. بهتر است به از مصرف سیگار قبل از جراحی خودداری کنید و مصرف الکل را به حداقل برسانید.

بررسی وضعیت سلامت

قبل از جراحی، جراح شما ممکن است از شما بخواهد تا آزمایش‌های خون، ارزیابی سلامت عمومی و بازرسی سایر عوامل مربوطه را انجام دهید. این بررسی‌ها برای اطمینان از اینکه شما برای جراحی آماده هستید و هیچ مشکل سلامتی قابل توجهی وجود ندارد، ضروری است.

به همراه داشتن یک نفر از اعضای خانواده یا دوستان در روز عمل و بعد از عمل تا زمان بهبودی نیز ضروری است.

همچنین، بهتر است قبل از جراحی هرگونه سوال یا نگرانی خود را با جراح خود به اشتراک بگذارید و دستورالعمل‌های ویژه‌ای که برای شما ممکن است داشته باشد را دقیقاً دنبال کنید. تهیه‌ی یک برنامه‌ی بهبودی مناسب و پیروی از راهنماها و دستورات پس از عمل نقش مهمی در موفقیت و بهبودی شما ایفا می‌کند.

نحوه انجام لیفت آندوسکوپیک پیشانی

برای انجام این روش در ابتدا فرد با توجه به شرایط یا تحت بی حسی موضعی یا تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته و سپس برش های کوچکی در امتداد خط پیشانی و خط مو ایجاد شده و این برش ها به طور معمول اندازه سه تا پنج میلی متر است، پس از ایجاد برش ها آندوسکوپ که مجهز به نور و دوربین است وارد شده و با توجه به اطلاعاتی که دوربین از بافت های زیرین پوست و پیشانی بر روی مانیتور نشان می دهد جراح تغییرات را بر روی بافت اعمال کرده و در نهایت نیز برش ها را بخیه خواهد زد.

نحوه-انجام-لیفت-آندوسکوپیک-پیشانی

باید اشاره کرد که این جراحی دوره نقاهت کوتاهی داشته و روشی کم تهاجمی شناخته می شود.

نکات مراقبتی بعد از لیفت آندوسکوپیک پیشانی

به طور معمول پس از جراحی افراد امکان دارد که دردی را احساس کنند که پس از گذشت مدت زمانی کاهش پیدا کرده و از بین خواهد رفت اما در صورتی که درد شدید باشد می توان از داروهای خوراکی و مسکن هایی که پزشک تجویز کرده است استفاده کنند. اما در صورتی که این درد خیلی زیاد بود و افزایش پیدا کرد، افراد باید در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنند.

یک سری مراقبت ها جهت راحت گذراندن دوران بهبودی و همچنین تسریع دوران بهبودی وجود دارد که در ادامه این مراقبت ها را ذکر خواهیم کرد.

  • بالاتر قرار دادن سر از بدن برای کاهش ورم و کبودی بعد از عمل
  • مصرف آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد درد تجویز شده توسط پزشک
  • خودداری از مصرف داروهای ضدالتهابی و آسپرین به مدت دو هفته بعد از جراحی
  • استفاده از کمپرس های سرد و یخ برای کاهش تورم در اطراف چشم ها
  • خودداری از انجام ورزش ها و فعالیت های سنگین به مدت 3 هفته بعد از جراحی
  • خودداری از ماساژ دادن ناحیه عمل شده به مدت 4 هفته بعد از عمل

هزینه لیفت اندوسکوپیک پیشانی

هزینه این روش به عوامل مختلفی از قبیل شرایط پوستی بیمار، روش لیفت، تخصص و مهارت پزشک، موقعیت مکانی، انجام هم زمان این جراحی با جراحی های دیگری مانند لیفت صورت، تزریق چربی، لیفت ابرو و … دارد که در هر فردی متفاوت است، بنابراین توصیه می شود که برای اطلاع از هزینه دقیق این روش با شماره های ۰۲۱۸۸۱۹۴۱۷۶-۰۹۱۰۹۲۸۱۳۲۵ تماس بگیرید.

در نهایت باید بدانید که…

همانطور که در این مقاله ذکر کردیم افراد برای از بین بردن آثار پیری از رو صورت خود دست به اقداماتی از قبیل لیفت آندوسکوپیک پیشانی می زنند که در این مقاله به طور کامل در مورد نحوه انجام آن صحبت کردیم، و به طور معمول دوران نقاهت این روش طولانی نبوده و افراد پس از گذشت سه الی چهار روز از جراحی می توانند کارهای روزمره خود را از سر بگیرند، در صورتی که این جراحی توسط بهترین جراح انجام شود عوارضی را برای افراد در پی نخواهد داشت و تنها امکان دارد که افراد برای مدت کوتاهی احساس سوزن سوزن شدن در ناحیه عمل شده، مقداری درد و تورم و … داشته باشند که پس از مدتی در حدود یک هفته این موارد برطرف خواهد شد، تنها توصیه می شود که افراد از انجام فعالیت های سنگین به مدت 14 روز خودداری کنند.

در صورتی که این جراحی توسط جراح کم تجربه ای انجام شود امکان بروز عوارض جبران ناپذیر وجود دارد بنابراین باید در انتخاب جراح دقت کرده  همچنین مراقبت های بعد از لیفت را رعایت کرد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *