Search
Close this search box.
هزینه عمل ماموپلاستی

هزینه عمل ماموپلاستی در سال 1403

هزینه عمل ماموپلاستی برای افرادی که قصد دارند از این جراحی برای بهبود فرم سینه‌های خود استفاده کنند موضوعی بسیار مهم است. این هزینه بر اساس مؤلفه‌های مختلفی تعیین می‌شود. به طور مثال میزان مهارت و تجربه جراح، نوع تکنیک مورد استفاده در جراحی، حجم سینه‌ها، میزان تغییراتی که قصد دارید روی سینه‌ها اعمال کنید، کلینیکی که برای جراحی انتخاب می‌کنید و عواملی از این قبیل در تعیین هزینه جراحی موثر هستند. طبیعتاً اگر این جراحی را نزد یک پزشک متخصص و با تجربه انجام دهید در کنار دریافت نتایج مطلوب و رضایت بخش ملزم به پرداخت هزینه‌های بیشتر هستید.

هزینه-عمل-ماموپلاستی-در-سال-1403

در ادامه بیشتر راجع به این جراحی و هزینه انجام آن صحبت خواهیم کرد.

عوامل موثر در هزینه عمل ماموپلاستی

هزینه عمل ماموپلاستی بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می‌شود و هر عاملی می‌تواند در تعیین این هزینه‌ تاثیرگذار باشد. برخی از مهم‌ترین فاکتورها در برآورد هزینه این جراحی به شرح زیر است.

هزینه تجهیزات

تجهیزات و ابزارهایی که برای جراحی ماموپلاستی مورد استفاده قرار می‌گیرند اهمیت بسیار زیادی در تعیین هزینه این جراحی دارند. از آنجا که بیمارستان‌ها معمولاً از تجهیزات پیشرفته‌تری برخوردارند بنابراین هزینه‌ انجام این عمل در بیمارستان و استفاده از تجهیزات پیشرفته، سبب افزایش هزینه‌ها می‌شود. سعی کنید برای دریافت نتایج مطلوب و عدم ابتلا به عوارض ناشی از عمل، صرف نظر از هزینه‌ها به سراغ مراکز معتبر بروید و جراحی ماموپلاستی را در شرایط مطلوب و ایده‌آلی انجام دهید.

دستمزد جراح

میزان تخصص تجربه و مهارت پزشک از دیگر مواردی است که می‌تواند در تعیین هزینه عمل ماموپلاستی اثر بگذارد. طبیعتاً انتخاب یک جراح پلاستیک کاربلد و حرفه‌ای شما را به نتایج مطلوب نزدیکتر کرده و عوارض ناشی از عمل را کمتر می‌کند. با این تفاسیر انجام این جراحی نزد یک پزشک کار بلد و متخصص در مقایسه با افراد کم تجربه بسیار بیشتر می‌شود.

هزینه آزمایشات و سونوگرافی

قبل از انجام ماموپلاستی پزشک برای بررسی وضعیت سلامت بیمار، انجام یک سری آزمایشات و سونوگرافی‌ها را تجویز می‌کند. هزینه انجام آزمایشات و سونوگرافی نیز می‌تواند سبب افزایش هزینه‌های جراحی شود.

حجم سینه متقاضی

میزان هزینه عمل کوچک کردن سینه بر اساس حجم سینه‌ها و میزان نامتقارن بودن آنها متفاوت است. طبیعتاً هرچه حجم سینه‌ها بیشتر و تغییرات گسترده‌تر باشد هزینه عمل افزایش پیدا می‌کند.

دستمزد کادر بیهوشی

در کنار پزشک جراح، یک کادر بیهوشی برای کنترل علائم هوشیاری بیمار در طول عمل، مشغول به فعالیت هستند. تا در نهایت عمل با موفقیت و بدون کمترین عارضه‌ای به اتمام برسد. دستمزد کادر بیهوشی می‌تواند در تعیین هزینه‌های عمل ماموپلاستی موثر واقع شود.

میزان تغییرات مورد نظر

بیمارانی که برای انجام این جراحی اقدام می‌کنند با توجه به شرایط خاصی که دارند و بر اساس نظر پزشک، نتایج متفاوتی را از انجام این جراحی تجربه خواهند کرد. بنابراین میزان تغییرات مورد نیازی که بر اساس صلاحدید پزشک تجویز می‌شود در هزینه نهایی اثرگذار است.

هزینه داروها

جراحی ماموپلاستی چه از نوع کاهشی یا چه از نوع افزایشی به اقلام دارویی متفاوتی نیاز دارند. به طور مثال در جراحی‌های افزایشی پزشک برای افزایش حجم سینه‌ها از پروتز استفاده می‌کند که این موضوع سبب افزایش هزینه عمل می‌شود.

هزینه عمل ماموپلاستی با بیمه

هزینه عمل ماموپلاستی با بیمه‌های مختلف بسته به قوانین و شرایطی که دارند متفاوت است که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

هزینه-عمل-ماموپلاستی-با-بیمه

عمل ماموپلاستی با بیمه تامین اجتماعی

جراحی ماموپلاستی ممکن است به دلایل زیبایی یا به دلایل پزشکی انجام شود. در صورتی که این جراحی را باهدف زیبایی انجام دهید بیمه هزینه آن را تقبل نمی‌کند. اما در صورتی که علت انجام این جراحی، به دلایل پزشکی و شرایط خاص مربوط باشد ممکن است بخشی از هزینه توسط بیمه پرداخت گردد. بنابراین قبل از تصمیم گیری حتماً با شرکت بیمه خود تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

عمل ماموپلاستی با بیمه نیروهای مسلح

این بیمه هزینه عمل ماموپلاستی یا هر عمل جراحی دیگری که به منظور زیبایی انجام شود تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

عمل ماموپلاستی با بیمه تکمیلی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم اکثر طرح‌های بیمه از جمله بیمه تکمیلی هزینه این جراحی را بر عهده نمی‌گیرند. چرا که این عمل یک عمل زیبایی شناخته می‌شود. اما در برخی موارد خاص، بخشی از این هزینه توسط بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود. بهتر است قبل از انجام  عمل، با شرکت بیمه طرف قرارداد خود تماس بگیرید.

هزینه عمل ماموپلاستی در تهران

بر اساس آنچه گفتیم، هزینه عمل ماموپلاستی بر اساس موقعیت جغرافیایی و محل کلینیک متفاوت خواهد بود. به طور مثال هزینه انجام این جراحی در شهرهای بزرگی مانند تهران در مقایسه با شهرهای کوچک بسیار بیشتر است. علت این موضوع به هزینه‌های بالای زندگی در تهران، وجود تجهیزات پیشرفته و امکانات بیشتر مربوط می‌شود.

سوالات متداول هزینه عمل ماموپلاستی

آیا هزینه عمل ماموپلاستی تحت پوشش بیمه است؟

این عمل جزو عمل‌های زیبایی است. لذا در اغلب موارد تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. در برخی مواقع خاص، بعضی از شرکت‌های بیمه، هزینه این عمل را تا حدی پوشش می‌دهند.

کاندید مناسب ماموپلاستی چه کسانی هستند؟

افرادی که از سینه‌های نامتقارن برخوردارند. افرادی که به دلیل داشتن سینه‌های بزرگ با مشکل مواجه هستند. افرادی که دوره رشد و بلوغ خود را به طور کامل طی کرده‌اند.

آیا انجام این عمل محدودیت سنی دارد؟

خیر. این جراحی در هر سنی و بدون محدودیت سنی انجام می‌شود. اما اغلب پزشکان توصیه می‌کنند که برای دریافت نتایج بهتر، بعد از دوره شیردهی اقدام به جراحی کنید. انجام این عمل در دوره بارداری به هیچ عنوان مجاز نیست.

در نهایت…

در این مقاله راجع به هزینه عمل ماموپلاستی صحبت کردیم و عوامل موثر در تعیین هزینه این عمل را مورد بررسی قرار دادیم. اگر قصد انجام این جراحی را دارید، سعی کنید صرف نظر از هزینه‌ها به دنبال مراکز معتبر و پزشکان متخصص باشید و تنها به دلیل هزینه کم و ارزان، در هر شرایطی زیر تیغ جراحی نروید. عدم توجه به این موضوع می‌تواند مشکلات و دردسرهای متعددی به بار آورد که برطرف کردن این مشکلات، خود ملزم به پرداخت هزینه‌ خواهد بود‌.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *