لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
جراحی بینی بدون تامپون

عمل بینی بدون تامپون

عمل بینی بدون تامپون یکی از روش‌های جدید و موثر در جراحی‌های زیبایی بینی است که به دلیل مزایای بسیاری از جمله کاهش زمان بهبودی و راحتی بیشتر برای بیماران، جذابیت زیادی برای زیباجویان پیدا کرده است. تا چندی پیش بعد از انجام انواع جراحی های مرتبط با بینی، دو تامپون یا همان به اصطلاح فیتیله در سوراخ بینی قرار می‌دادند اما امروزه اینطور نیست. در این مقاله، به بررسی این روش نوین، مزایا و معایب آن و فرایند جراحی خواهیم پرداخت.

عمل-بینی-بدون-تامپون

آیا امکان عمل بینی بدون تامپون وجود دارد؟

بسیاری از زیباجویان هنوز اطلاعات درست و دقیقی در این مورد ندارند و با مراجعه به مطب دکتر ابوالفضل عباس زاده، در مورد اینکه آیا واقعا عمل بینی بدون تامپون وجود دارد یا خیر، سوالاتی می‌پرسند. جراحی بینی بدون تامپون یکی از روش‌ های معمول برای اصلاح شکل و اندازه بینی است که در آن از روش ‌های جراحی پیشرفته ‌تری استفاده می‌شود. این روش معمولاً با استفاده از تکنیک ‌های لیزری انجام می‌شود که به طور کلی درد و زمان بهبودی کمتر خواهد بود.

عمل بینی بدون تامپون به چه صورت انجام می شود؟

جراحی بینی در چند سال گذشته با پیشرفت های زیادی روبه رو بوده و به همین دلیل طرفداران بیشتری را به خود جذب کرده است. در روش های قدیمی برداشتن تامپون از بینی برای زیباجویان بسیار استرس زا و گاهی به دلیل چسبندگی با درد همراه بود اما اکنون در عمل بینی بدون تامپون این مشکل رفع شده است. در روند این جراحی، برش ها بر روی استخوان بینی اعمال خواهد شد و تغییرات ساختاری بینی به طور کامل انجام می‌شود. سپس اگر پوست بینی خیلی ضخیم باشد با استفاده از لیزر در نواحی مورد نظر کمی آن را نازک می‌کنند و این سبب می‌شود تا روند بهبودی بعد از عمل کوتاه تر شود. 

بعد از اتمام جراحی به جای دو عدد تامپون بزرگ، از دو عدد فیلتر دو سانتی باریک برای قرارگیری در سوراخ های بینی استفاده می‌کنند که جلوی خونریزی را بگیرد. در نظر داشته باشید که این فیلترها به هیچ عنوان شبیه به تامپون های قدیمی نیستند و خارج کردن آن ها از بینی، سخت و دردناک نیست.

مزایای جراحی بینی بدون تامپون

جراحی بینی بدون تامپون دارای مزایایی است که باعث می‌شود بیشتر مورد توجه زیباجویان و کاندیدای عمل بینی قرار بگیرد.

✅ زمان بهبودی کوتاه‌ تر

✅ راحتی بیشتر زیباجو

✅ عوارض کمتر بعد از جراحی

✅ کاهش تورم و کبودی ناشی از جراحی

✅ کاهش احتمال بروز عفونت و تجمع ترشحات سینوسی

✅ عدم احساس درد هنگام خارج کردن فیلتر از بینی

✅ عدم حالت چسبندگی و خشکی درون بینی

عمل بینی بدون تامپون چه خطراتی را به همراه دارد؟

این جراحی مانند انواع جراحی های دیگر بینی مانند عمل بینی گوشتی، عمل بینی نیمه فانتزی و … دارای برخی عوارض جانبی است که اغلب کوتاه مدت بوده و سریعا برطرف می‌گردند. گاهی این احتمال وجود دارد که عوارض با خطرات شدید همراه باشند، بنابراین توصیه می‌شود که این جراحی را توسط بهترین جراح بینی انجام دهید.

عمل-بینی-بدون-تامپون-چه-خطراتی-را-به-همراه-دارد؟

⚠️ احتمال خونریزی

⚠️ وجود تورم و التهاب

⚠️ احتمال خشکی بینی در اثر تماس بیشتر مجرای تنفسی با هوا

⚠️ حساسیت و واکنش آلرژیک

⚠️ احتمال بروز عفونت و ورود آلودگی به بینی

به طور کلی عمل بینی بدون تامپون بسیار ایمن بوده و خطرات چندان قابل توجهی برای افراد به همراه نخواهد داشت.

نکات مراقبتی بعد از عمل بینی بدون تامپون

پس از جراحی، رعایت نکات مراقبتی زیر می‌تواند به بهبودی سریع تر و کاهش احتمال عوارض کمک کند. این نکات معمولا توسط جراح در همان روز عمل برای شما ذکر خواهد شد.

❇️ بعد از عمل بینی، به استراحت کافی نیاز دارید. توصیه می‌شود تا چند روز بعد از عمل، فعالیت‌ های سنگین را اجتناب کنید و بیشتر دراز بکشید.

❇️ این احتمال وجود دارد که پس از عمل، درد و ناراحتی احساس کنید. مصرف داروهای ضد درد تجویز شده توسط پزشک و به موقع، به شما کمک می‌کند تا با درد مقابله کنید.

❇️ اگر خونریزی بینی را تجربه می‌کنید، باید سریعاً برای کنترل آن اقدام کنید. برای این منظور، سر خود را زیاد بالا نگیرید زیرا احساس خفگی برای شما ایجاد می‌شود و فقط کافیست تا با یک فشار کاملا ملایم بر بینی خونریزی را قطع کنید.

❇️ به دلیل اینکه در عمل بینی بدون تامپون، راه های تنفسی با فیتیله بسته نشده است احتمال ورود آلودگی به مجرای درونی زیاد است و شما باید برای دست زدن به بینی و تعویض چسب و سایر موارد حتما ابتدا دست خود را بشویید.

عمل بینی بدون تامپون یا با تامپون؟

تصمیم برای عمل بینی بدون تامپون یا با تامپون با توجه به وضعیت و نیازهای هر فرد توسط جراح بینی گرفته می‌شود. هر دو روش دارای مزایا و معایب خود هستند و در این مورد ابتدا جراح ساختار بینی را مورد بررسی قرار می‌دهد و همینطور باید بیان کنیم که برای انجام عمل بینی بدون تامپون، میزان سن فرد بسیار مهم است. معمولا اگر جراحی بینی همزمان با انجام عمل پولیپ بینی و …. همراه باشد، خونریزی بیشتری خواهد داشت و جراحی بینی با تامپون توصیه می‌گردد اما اگر تغییرات ساختاری زیاد نباشد، عمل بینی بدون تامپون مناسب تر خواهد بود.

سوالات متداول عمل بینی بدون تامپون

جراحی بینی بسته بدون تامپون امکان پذیر است؟

امکان جراحی بینی بسته بدون تامپون وجود دارد و فقط در انتهای عمل، به جای تامپون از اسپلینت یا فیلتر کوچک استفاده می‌کنند.

آیا در همه اعمال جراحی بینی می‌توان از تامپون استفاده نکرد؟

خیر، در برخی موارد خاص به دلیل نیاز به کنترل خونریزی یا حفظ شکل بینی در دوران نقاهت، استفاده از تامپون ضروری است.

عدم استفاده از تامپون، باعث افزایش خطرات جراحی بینی می‌شود؟

عدم استفاده از تامپون خطرات جراحی را افزایش نمی‌دهد و تاثیری بر این مورد ندارد. این روش با نظارت دقیق جراح و انجام مراقبت ‌های پس از عمل، کاملاً ایمن است.

در نهایت…

دوران بهبودی در عمل بینی بدون تامپون معمولاً سریع تر از روش‌های معمول است و فرد می‌تواند پس از 7-5 روز به فعالیت‌ های عادی خود بازگردد. اگر قصد انجام این جراحی را دارید حتما ابتدا با جراح خود مشورت کنید تا ببینید که کاندید خوبی برای این جراحی هستید یا خیر. برای مشاوره با دکتر ابوالفضل عباس زاده در زمینه عمل بینی بدون تامپون با شماره 02188194176 یا سایر شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *