لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی + مزایا + نمونه کار

جراحی بینی استخوانی یکی از انواع جراحی های زیبایی و درمانی بینی می باشد که بیشتر هدف جراح از انجام این جراحی از بین بردن ایرادات بینی مانند بلند بودن بینی، قوز بینی، فرم بد استخوان بینی و… می‌باشد. امروزه به بینی‌های استخوانی، بینی عقابی و یا قوز دار نیز گفته می‌شود که دارای پوست بسیار نازک هستند. در حقیقت افرادی که دارای بینی های استخوانی هستند بعد از عمل شاهد تغییرات چشم گیری خواهند بود. شما با انتخاب جراح باتجربه و بامهارت می‌تواند عمل بینی استخوانی را به بهترین شیوه ممکن انجام داده و نتیجه ای مطلوب از آن بگیرید.

جراحی زیبایی بینی
عمل بینی استخوانی
نمونه کار جراحی بینی

در این مقاله به طور کامل در مورد جراحی بینی استخوانی و مزایا و عوارض آن صحبت خواهیم کرد، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

ویژگی‌های بینی استخوانی

برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توان برای افرادی که بینی‌های استخوانی دارند بیان کرد عبارتند از:

  • از لحاظ ظاهری بینی‌های استخوانی دارای قوز هستند.
  • از دیگر ویژگی‌های این بینی‌ها می‌توان به پوست نازک آن‌ها اشاره کرد.
  • پوست نازک این بینی‌ها دارای انعطاف بالایی می باشند.
  • از بافت و غضروف بسیار محکمی برخوردار هستند.

کاندیدای مناسب جراحی بینی استخوانی

امروزه افراد بسیار زیادی هستند که تمایل شدیدی به عمل‌ بینی استخوانی دارند و برخی از این افراد دارای مشکل تنفسی هستند و قصد دارند با انجام این عمل آن را برطرف کنند. برخی دیگر آسیب تروماتیک به آن‌ها وارد شده است و برخی سوراخ‌های تقارن یافته‌ای ندارند.

امروزه بیشترین درصد افرادی که به سراغ جراحی بینی استخوانی می‌روند تنها به دنبال تغییر اندازه و یا شکل بینی خود می باشند و همین امر نیز باعث شده است امروزه عمل‌های فانتزی و نیمه فانتزی بینی استخوانی طرفداران بسیاری داشته باشد. بهتر است بدانید انجام عمل بینی استخوانی در بارداری اکیداً ممنوع می‌باشد.

برای تشخیص اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای انجام این جراحی هستید یا خیر پزشک موارد زیر را مورد بررسی قرار می‌دهد:

✅ نوع پوست

✅ پیشینه قومیتی

✅ سن عمل بینی (بیمار باید بالای 18 سال داشته باشد.)

✅ سابقه جراحی یا ضربه قبلی

✅ سابقه انسداد بینی یا مشکلات تنفسی

به صورت کلی می‌توان گفت افرادی که شرایط روانی و جسمی ایده آلی داشته باشند می‌توانند به سراغ این عمل جراحی بروند.

مزایای جراحی بینی استخوانی

برخی از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که عمل بینی استخوانی به همراه دارد شامل موارد زیر می باشد:

نمونه-جراحی-بینی-استخوانی
نمونه-کار-عمل-بینی-استخوانی

✨ در عمل بینی استخوانی به صورت کامل انحراف بینی و انحراف استخوان بینی از بین خواهد رفت.

✨ در این جراحی شکستگی و قوز بینی از بین خواهد رفت.

✨ در صورتی که شما پولیپ داشته باشید می‌توانید با این عمل، پولیپ و یا گرفتگی بینی خود را از بین ببرید.

✨ می‌توانید با جراحی بینی استخوانی، بینی خود را کوچک و فانتزی کنید.

✨ تورم ناشی از انجام این جراحی  نسبت به عمل بینی گوشتی بسیار کم تر می باشد.

✨ نتیجه آن به وضوح قابل مشاهده می باشد.

✨ در این عمل، پزشک از پرکننده نوک بینی استفاده نخواهد کرد.

✨ به دلیل پوست نازک این نوع بینی، در صورتی که پزشک بهترین روش جراحی را انتخاب کند می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای را برای فرد به ارمغان آورد.

نحوه انجام جراحی بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی به صورت کلی به دو روش باز و بسته انجام خواهد شد. هر یک از این جراحی ها دارای مزیت‌های مختص به خود خواهد بود. پزشک با توجه به صلاحدید خود یکی از این دو روش را برای متقاضی عمل بینی استخوانی تجویز خواهد کرد.

نحوه-انجام-جراحی-بینی-استخوانی

عمل بینی استخوانی باز

در این روش پزشک برش‌هایی را بر روی بینی افراد ایجاد خواهد کرد تا بتوانند به صورت کامل تغییرات مورد نظر را انجام دهند. در این روش پزشک دید بیشتری داشته و می‌تواند تغییرات بیشتری را برای متقاضی اعمال کند، زیرا پوست بینی به صورت کامل به سمت بالا کشیده می‌شود ولی لازم به ذکر است این روش جراحی نیازمند به بیهوشی عمومی خواهد بود.

عمل بینی استخوانی بسته

از دیگر روش‌هایی که جراحان از آن برای عمل بین استخوانی استفاده خواهند کرد، روش بسته می‌باشد. این روش نسبت به روش باز دارای عارضه‌های احتمالی کمتری می‌باشد و مدت زمان عمل جراحی نیز کمتر خواهد بود. در این روش پزشک دیگر برش‌های طولی را بر روی بینی متقاضی ایجاد نخواهد کرد و تنها با استفاده از ابزارهای به خصوصی پوست بینی را بالا می‌کشد و ناحیه کلوما را برش می‌دهد. این روش به گونه‌ای است که پزشک می‌تواند تغییرات کم و محدودی را بر روی بینی ایجاد کند. برای داشتن تغییرات اساسی و کلی نیازمند به عمل باز بینی استخوانی خواهید بود.

عوارض جراحی بینی استخوانی

تمامی جراحی‌ها دارای عارضه‌های مختص به خود هستند که عمل بینی استخوانی از این قائله مستثنی نمی باشد و لازم به ذکر است تمامی جراحان سلامت متقاضی خود را در اولویت قرار خواهند داد. عمل بینی استخوانی را می‌توان به عنوان یکی از کم ریسک‌ترین عمل‌ها در نظر داشت؛ اما عارضه‌هایی نیز اعم از خونریزی، عفونت، واکنش جانبی به مواد بیهوشی و.. نیز در این راه ممکن است به وجود آید. به صورت کلی می‌توان عارضه‌هایی که متقاضی در عمل بینی استخوانی مشاهده می‌کند را به شرح زیر بیان کرد:

⚠️ بی حسی

⚠️ خونریزی بینی

⚠️ ورم

⚠️ زخم داخلی بینی

⚠️ آسیب به عصب بینی

در صورتی که شما به بهترین جراح بینی برای انجام این جراحی که دارای تیم حرفه‌ای می باشد مراجعه نمایید احتمال بروز عوارض به کمترین حد خود خواهند رسید. علاوه بر این موضوع رعایت مراقبت‌های بعد از عمل بینی استخوانی نیز می‌تواند در کاهش این عارضه‌ها تأثیر بگذارند.

برخی از عارضه‌های کوتاه مدت این عمل شامل درد بعد از عمل، ورم و کبودی می باشد. به این نکته توجه داشته باشید این عارضه‌ها بعد از چند هفته از عمل جراحی به صورت کامل از بین خواهند رفت، در نتیجه جای نگرانی ندارند.

سؤالات متداول جراحی بینی استخوانی

درصد موفقیت عمل زیبایی بینی استخوانی چقدر است؟

همان طور که در این مقاله به این موضوع اشاره کردیم بینی‌های استخوانی به دلیل داشتن پوست نازک می‌توانند نتیجه بهتر و واضح‌تری از عمل جراحی داشته باشند. 99 درصد از عمل‌های بینی استخوانی با موفقیت و زیبایی کامل همراه بوده‌اند.

برگشت برآمدگی بینی بعد از عمل بینی استخوانی امکان پذیر است؟

در موارد بسیار نادر مشاهده شده است که متقاضی با برگشت قوز بینی خود مواجه شده است. شما می‌توانید با جراحی ترمیمی آن را برطرف کنید. رعایت کردن مراقبت‌های بعد از جراحی بینی استخوانی می‌تواند از بروز این عارضه جلوگیری کند.

هزینه عمل بینی استخوانی چقدر است؟

هزینه‌ای که شما باید برای عمل بینی استخوانی پرداخت کنید با توجه به معیارهای متنوعی اعم از میزان تغییر بینی، نوع عمل جراحی، مهارت پزشک و.. تعیین خواهد شد. در نتیجه نمی‌توان یک هزینه دقیقی را برای آن اعلام کرد. برای اطلاع از هزینه دقیق این جراحی با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

نتیجه گیری

امروزه یکی از عمل‌هایی که طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است جراحی بینی استخوانی می‌باشد. این عمل با هدف درمان مشکلاتی اعم از گرفتگی بینی و… با هدف زیبایی اعم از کوچک کردن بینی، از بین بردن قوز بینی و… انجام خواهد شد. در صورتی که شما قصد انجام این عمل حساس و پیچیده را دارید بهتر است به سراغ جراح خبره و ماهر بروید تا بتوانید نتیجه مورد نظر را با کمترین عارضه از جراحی خود بگیرید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *