لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
عمل بینی و پریودی

عمل بینی هنگام پریودی

عمل بینی هنگام پریودی قابل انجام است؟ بسیاری از بانوانی که خواستار انجام این عمل هستند، متوجه می‌شوند که در زمان دوره عادت ماهانه خود، نوبت جراحی دارند و کمی نگرانی برای آن ها به وجود می‌آید. برخی از جراحان توصیه می‌کنند که جراحی بینی خود را در دوره پریودی خود به تعویق بیاندازید، زیرا در این زمان خونریزی و تورم بیشتری رخ می‌دهد. طی این مقاله به طور مفصل در این مورد توضیح خواهیم داد تا بتوانید تصمیم درستی در این زمینه برای خود اتخاذ کنید.

عمل-بینی-هنگام-پریودی

آیا امکان انجام عمل بینی هنگام پریودی وجود دارد؟

امکان انجام عمل بینی در طول دوره پریودی وجود دارد اما برخی از افراد ممکن است در این زمان حساسیت و خونریزی بیشتری داشته باشند. لذا، مهم است که با جراح بینی خود در این مورد مشورت کنید. برخی افراد به طور عادی هیچ مشکلی با دوران عادت ماهانه خود ندارند و مقدار خونریزی برای آن ها در این بازه کم است که می‌توانید به جراح خود اطلاع دهید و به راحتی عمل بینی را انجام دهید. تمامی این موارد و تصمیم گیری ها به نتیجه آزمایشات قبل عمل بینی شما بستگی دارد و اگر دارای کم خونی یا هموگلوبین پایین باشید، احتمال دارد که جراحی را برایتان چند روز به تعویق بیاندازند.

تاثیر پریود بر روی نتیجه جراحی بینی

تاثیر پریود بر روی نتیجه جراحی بینی متفاوت است و بستگی به وضعیت فرد و نحوه انجام جراحی دارد. برخی از افراد ممکن است در طول دوره پریودی، حساسیت بیشتری در نواحی صورت خود داشته باشند و در نتیجه خونریزی بیشتری رخ دهد و همچنین موجب تورم بیشتر شود. به طور کلی باید بدانید که پریودی بر نتیجه نهایی و فرم بینی شما هیچ اثری نخواهد داشت و فقط احتمال دارد که کمی عوارض در دوران نقاهت را برای شما افزایش دهد و مشکلاتی از قبیل تورم موقت و خونریزی در بر داشته باشد.

تاثیر-پریود-بر-روی-نتیجه-جراحی-بینی

چه افرادی در زمان قاعدگی نمی توانند عمل بینی انجام دهند؟

افرادی که در زمان قاعدگی نمی‌توانند عمل بینی انجام دهند، شامل موارد زیر می‌شود:

✅ افرادی با خونریزی پریودی شدید

✅ افرادی با عوارض جانبی شدید مانند درد شدید یا مشکلات گوارشی

✅ اشخاصی با عفونت ‌های فعال

✅ زیباجویان با وضعیت سلامتی نامناسب مانند فشار خون بالا، دیابت، یا بیماری ‌های قلبی

آیا بیهوشی بر روی زمان قاعدگی تاثیر می گذارد؟

استفاده از بیهوشی ‌های مختلف گاهی موجب تغییرات در هورمون ‌های بدن می‌شود که بر زمان و شدت پریودی تاثیرگذار است. تغییرات فیزیولوژیکی که در طول آن اتفاق می‌افتد سبب می‌شود تا شما به عنوان مثال چند روز زودتر و یا چند روز دیرتر پریود شوید. به طور کلی نیاز به نگرانی و پیگیری در این مورد وجود ندارد، امری کاملا طبیعی است که بعد از هر بیهوشی اغلب برای بانوان به وجود می‌آید.

آیا پریودی بر میزان تورم بینی بعد از جراحی تاثیر دارد؟

پریودی قطعا بر میزان تورم بینی بعد از جراحی تاثیر خواهد داشت زیرا در حالت عادی بانوان در این دوره با ورم بسیاری از اعضای بدن روبرو می‌شوند. در زمان پریود، برخی از زنان ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش مایعات بدن، تورم بیشتری را تجربه کنند که تورم بینی پس از جراحی را نیز تشدید می‌کند. با این حال باید بدانید که این میزان تورم موقتی بوده و بعد از مدتی از بین خواهد رفت.

نکات مراقبتی در خصوص هم زمانی پریودی و عمل بینی

در خصوص هم‌ زمانی پریودی و عمل بینی، توصیه‌ های زیر می‌تواند به شما کمک کند تا نتیجه بهتری دریافت کنید.

❇️ قبل از تصمیم ‌گیری برای عمل بینی در زمان پریودی، با پزشک خود مشورت کنید.

❇️ بررسی تأثیرات هورمونی با انجام آزمایشات

❇️ رعایت رژیم غذایی سالم و مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ ها و عدم مصرف غذاهای حاوی نمک

❇️ استراحت کافی و اجتناب از فعالیت‌ های سنگین پس از عمل بینی

❇️ مصرف داروهای ضد التهابی مطابق با دستور تجویز

سوالات متداول عمل بینی هنگام پریودی

انجام عمل بینی در زمان پریودی خطرناک است؟

عمل بینی هنگام پریودی به طور معمول خطرناک نیست و نیاز به نگرانی و استرس ندارد. فقط کافیست تا شما این مورد را با جراح خود در میان بگذارید زیرا در این بازه زمانی فشار خون شخص نیز پایینتر از حد نرمال خواهد بود.

چه مشکلاتی ممکن است در عمل بینی طی پریود ایجاد شود؟

خطر خونریزی و التهاب و ورم پس از عمل بیشتر خواهد بود. همچنین احتمال افت فشار خون ناگهانی در هر لحظه برای زیباجو وجود دارد.

عمل بینی چند وقت پس از پریود توصیه می شود؟

اکثر متخصصان توصیه می‌کنند عمل بینی حداقل 1-2 هفته پس از پایان پریود انجام شود.

در نهایت…

عمل بینی هنگام پریودی باید با توجه به شرایط و وضعیت هر فرد سنجیده شود و برای انجام آن تصمیم گیری درست به عمل آید.  اگرچه انجام عمل بینی در زمان پریودی ممکن است بر برخی عوارض موقت مثل تورم بیشتر بینی تأثیر بگذارد اما انجام این عمل برای بعضی افراد هیچ مانعی ندارد. بهتر است که اگر می‌توانید، زمان جراحی بینی خود را به گونه ای انتخاب کنید که حدود دو هفته از پایان عادت ماهانه شما گذشته باشد تا هیچ عوارض مرتبطی نداشته باشید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *