Search
Close this search box.
عمل بینی هم زمان با سینوزیت

عمل زیبایی بینی و سینوزیت هم زمان

عمل زیبایی بینی و سینوزیت هم‌ زمان، به افراد کمک می‌کند تا علاوه‌ بر این‌که فرم بینی خود را تغییر دهند، مشکلات سینوسی را هم از بین ببرند. اکثر افراد از مشکلات مربوط به سینوزیت و مشکلات تنفسی در رنج هستند‌. همچنین از فرم بینی و ظاهر خود ناراضی هستند. با پیشرفت‌هایی که در علم پزشکی حاصل شده می‌توان مشکلات عملکردی و ساختار بینی را در یک زمان اصلاح کرد. عمل زیبایی بینی و سینوزیت هم‌ زمان به افراد کمک می‌کند، تا علاوه بر این‌ که شکل بینی خود را تغییر دهند، مشکلات سینوسی خود را هم رفع کنند. البته سینوس باید به‌ صورت مزمن باشد تا به‌ عنوان یک اختلال آزاردهنده محسوب شود.

عمل-زیبایی-بینی-و-سینوزیت-هم-زمان

آیا عمل بینی و سینوزیت هم‌ زمان امکان‌ پذیر است؟

در مراحل اولیه درمان مشکلات سینوسی، پزشک تلاش می‌کند تا بیمار را از طریق داروها مانند داروهای آنتی بیوتیک و داروهای سالینی درمان کند‌ . اگر مشکلات بیمار از طریق دارو درمان نشد و علاوه ‌بر مشکلات سینوسی مشکلاتی مثل انحراف بینی در افراد وجود داشته باشد و یا در شکل ظاهری بینی ایراداتی دیده شود، پزشکی به طور هم‌ زمان جراحی زیبایی بینی و سینوسی تجویز می‌کند، تا تمامی این مشکلات را به‌ طور هم‌ زمان از بین ببرد. علاوه بر موارد فوق جراحی سینوس این امکان را به پزشک می‌دهد تا تعداد و اندازه پولیپ‌های بینی را بسیار کاهش داد.

نحوه جراحی هم‌ زمان زیبایی بینی و سینوس

وقتی‌که عمل زیبایی بینی و سینوزیت هم‌ زمان انجام بگیرد، مدت زمان این عمل طولانی‌تر خواهد بود. این نوع جراحی به صورت بی‌هوشی عمومی انجام می‌گیرد. در این روش، ابتدا جراحی سینوسی آغاز می‌شود و بعد از آن عمل زیبایی بینی. جراحی سینوس به دو روش غیر تهاجمی انجام می‌گیرد، که در آن از دوربین برای آندوسکوپی استفاده می‌شود. استفاده از دوربین این امکان را برای پزشک فراهم می‌کند تا بتواند حفره‌های سینوسی را مشاهده کند، بدون آن‌که نیازی به ایجاد برش باشد. پزشک دستگاه آندوسکوپی را از طریق سوراخ‌های بینی به سینوس‌ها اتساع می‌دهد و با حرکت دادن آن تصاویری واضح بر روی مانیتور دیده می‌شود. جراحی سینوس بدین صورت است که دوربین را از سوراخ‌های بینی وارد می‌کنند و هر نوع بافتی که باعث شود سینوس‌ها راه بینی را ببندند، آن‌ها را از طریق آندوسکوپ برمی‌دارند. با توجه به‌ علت بروز مشکلات سینوسی پزشک اقدام به برداشتن پولیپ‌های بزرگ، اسکار و رفع انسداد سینوس خواهد کرد. بعد از آن عمل زیبایی بینی را با توجه به نوع بینی گوشتی و استخوانی به روش باز و یا بسته انجام می‌گیرد.

مزایای عمل زیبایی بینی و سینوزیت هم‌ زمان

عمل زیبایی بینی و سینوزیت به‌ طور هم‌ زمان مزایای خاصی را به‌ همراه دارد، که این مزایا عبارت است از:

❇️ ترکیب این دو عمل با یکدیگر می‌تواند، دوره نقاهت کوتاه‌تری داشته باشد‌. زیرا در هر دو عمل به‌ طور جداگانه دوره‌های نقاهت جدا از هم خواهند داشت. ولی در صورتی‌ که به طور ترکیبی این عمل انجام گیرد، فقط یک دوره نقاهت وجود خواهد داشت، از این‌رو مدت زمان آن‌ هم کوتاه خواهد بود.

❇️ در صورت هم‌ زمان بودن عمل زیبایی بینی و سینوزیت هزینه کمتری برای این عمل پرداخت می‌شود. اگر این جراحی به طور جداگانه انجام بگیرد، باید برای هر عمل هزینه بیهوشی و هزینه‌ تجهیزات اتاق عمل پرداخت شود. اما با هم‌ زمان بودن عمل‌ها، دیگر هزینه‌های اضافی وجود نخواهد داشت.

❇️ در عمل سینوس، بر روی بینی برش زده نمی‌شود و فقط در عمل زیبایی بینی برش‌هایی با توجه به نوع جراحی به روش باز یا بسته ایجاد می‌شود، تا بدین‌ وسیله پوست بینی را از روی استخوان‌ها بلند کنند و بتوانند عمل جراحی بر روی استخوان و غضروف‌ها انجام دهند.

❇️ بیمار فقط یک‌ بار بیهوشی را تجربه می‌کند.

آیا عمل زیبایی بینی و سینوزیت هم‌ زمان با عوارضی همراه است؟

هر عملی عوارض بعد از جراحی را به‌ همراه دارد، این عمل هم از این قاعده مستثنی نیست. از جمله مزایای عمل ترکیبی زیبایی و سینوزیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آیا-عمل-زیبایی-بینی-و-سینوزیت-هم‌-زمان-با-عوارضی-همراه-است؟

خون‌ ریزی

تا ۲۴ ساعت امکان دارد که خون‌ ریزی رخ دهد، اما به دلایل مختلفی مثل لخته خون احتمال دارد که خون‌ ریزی تا هفته‌ها طول بکشد.

عوارض در داخل جمجمه

در زمان انجام عمل، امکان دارد که عوارض نادر مثل نشت مایع مغزی ببینی، به وجود آید‌.

آسیب به چشم یا بافت‌های اطراف آن

با توجه به این‌که سینوس‌ها در نزدیک چشم قرار دارند، احتمال دارد که عمل فوق باعث ایجاد خون‌ ریزی چشم شده و در موارد بسیار نادر باعث از بین رفتن بینایی افراد شود.

تغییر صدای افراد

امکان دارد، که جراحی سینوسی باعث تغییر لحن صدای افراد شود.

عفونت

درست است که هدف از درمان سینوس‌ها، از بین بردن عفونت‌های بینی است اما در برخی مواقع ممکن است افراد به عفونت های دیگر هنگام عمل مبتلا شوند.

از بین رفتن بویایی و چشایی

بعد از عمل سینوس، به‌ طور طبیعی حس بویایی افراد بهبود می‌یابد. اما امکان دارد حس بویایی و چشایی دچار آسیب شوند که این آسیب دیدگی حالت موقت دارد.

سوالات متداول عمل زیبایی بینی و سینوزیت هم‌ زمان

اهداف عمل زیبایی بینی و سینوزیت هم‌ زمان چیست؟

هدف از ترکیب این دو عمل برداشتن ترشحات جمع شده در سینوس‌ها و بهبود یافتن کیفیت جریان هوا از طریق بینی است.

چه عواملی بر هزینه جراحی زیبایی بینی و سینوس‌ها به طور هم زمان تاثیر می‌گذارد؟

عواملی مثل دامنه گستردگی بیماری، تعداد سینوس‌های درگیر، شکل ظاهری بینی، موقعیت جغرافیایی محل درمان، تجربه جراح بر روی هزینه تاثیر خواهد گذاشت.

در نهایت…

افرادی که از فرم بینی و ظاهر خود ناراضی هستند و به‌ دلیل مشکلات عفونت سینوسی یا انحراف تیغه میانی در هنگام تنفس مشکلاتی دارند می‌توانند، هم‌ زمان جراحی زیبایی بینی و سینوزیت انجام دهند و از مزایای هر دو عمل به صورت یکجا مثل کاهش هزینه‌ها و دوره نقاهت کوتاه مدت بهره ببرند. البته باید به این نکته توجه کرد، زمانی‌ جراحی سینوسی ازسوی پزشک تجویز می‌شود که هیچ روش غیر تهاجمی به درمان عفونت سینوسی اثر نگذاشته باشد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *