لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
سوتین طبی بعد از ماموپلاستی

سوتین مخصوص بعد از ماموپلاستی

استفاده از سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی یا لیفت سینه، اهمیت بسیار زیادی دارد. این پوشش نقش مهمی در کاهش دردها، التهابات و تورم‌های ناشی از جراحی ایفا می‌کند.

سوتین-مخصوص-بعد-از-ماموپلاستی

بیمارانی که به استفاده از این نوع سوتین اهمیتی ندهند با مشکلاتی نظیر دررفتگی پروتز، درد، تورم، التهاب، کاهش سرعت بهبودی و… مواجه می‌شوند و در نهایت، نتیجه مطلوبی از جراحی به دست نمی‌آورند. به طور کلی بعد از انجام تمامی جراحی‌های مرتبط با سینه از جمله ماموپلاستی به منظور پیشگیری از تشکیل کلوئید و ماندگاری محل زخم، باید از سوتین طبی بعد از ماموپلاستی استفاده کنید.

علت استفاده از سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی

علت تاکید پزشکان به استفاده از سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی، به تاثیرات بسیار ویژه‌ این گن‌ها بر نتیجه جراحی است. برخی از علل استفاده از این نوع سوتین عبارتند از:

کاهش ورم

بعد از عمل ماموپلاستی، در ناحیه زیر پوستی مایعات تجمع می‌کنند که برای خروج آنها باید از سوتین طبی بعد از عمل استفاده کرد‌. عدم توجه به این موضوع سبب تجمع مایعات در ناحیه زیر پوست شده و به مرور سبب ایجاد عفونت می‌شود.

کاهش کبودی

بعد از عمل ماموپلاستی به دلیل تجمع مایعات در ناحیه زیر پوست، کبودی اتفاق می‌افتد. بنابراین استفاده از سوتین مخصوص با کمک به خروج خونابه و مایعات از ناحیه زیر پوستی، باعث از بین رفتن کبودی‌ها می‌شود.

کاهش درد

بعد از عمل ماموپلاستی، افراد باتوجه به شرایط جسمانی که دارند میزان دردهای متفاوتی را متحمل می‌شوند. اما استفاده از سوتین طبی بعد از ماموپلاستی، سبب بهبود گردش خون در نواحی تحت جراحی شده و در پی آن التهابات اطراف سینه کاهش پیدا می‌کنند.

صاف شدن سطح پوست

سوتین طبی بعد از ماموپلاستی با فشار یکسانی که در نواحی تحت جراحی ایجاد می‌کند، مانع از به وجود آمدن پستی بلندی و ناهمواری در سطح سینه می‌شود.

پیشگیری از افتادگی پوست

استفاده از سینه بندهای فشاری بعد از جراحی مانع از شل شدگی و افتادگی پوست می‌شود. از آنجا که در جراحی ماموپلاستی چربی و پوست اضافی از روی سینه حذف می‌شود برای ثابت ماندن حالت سینه‌ها باید به مدت طولانی از سوتین‌های مخصوص استفاده کرد.

تاثیر استفاده از سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی بر روی نتیجه جراحی

سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی علاوه بر اینکه سبب دریافت نتایج مطلوب از عمل می‌شود به کوتاه‌تر شدن دوره نقاهت کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید بافت سینه‌ها همواره تحت تاثیر نیروی جاذبه زمین است. باتوجه به این موضوع اگر از سوتین‌های مخصوص ماموپلاستی استفاده نکنید به مرور سینه‌ها به سمت پایین متمایل می‌شوند و مشکلاتی نظیر افزایش سایز سینه، کشیدگی و افتادگی سینه به وجود می‌آیند. پس اگر می‌خواهید از عمل ماموپلاستی نتایج مطلوبی دریافت کنید حتماً به استفاده از این گن‌ها اهمیت بدهید.

تاثیر-استفاده-از-سوتین-مخصوص-بعد-از-عمل-ماموپلاستی-بر-روی-نتیجه-جراحی

مزایای استفاده از سوتین طبی بعد از ماموپلاستی

سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی مزایای مختلفی دارد که برخی از آنها به شرح زیر است.

✨ کاهش کبودی بعد از جراحی

✨ پیشگیری از ایجاد التهاب و تورم

✨ کاهش دردهای بعد از عمل

✨ ثابت نگه داشتن پروتز و پیشگیری از جابجا شدن آن

✨ جلوگیری از تشکیل لخته و آمبولی ریه

✨ پیشگیری از برجا ماندن اثر زخم و اسکار

✨ صاف شدن سطح پوست

✨ پیشگیری از افتادگی پوست

سوتین مناسب بعد از عمل ماموپلاستی چیست؟

سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی انواع مختلفی دارد. بنابراین به هنگام انتخاب و خرید این محصول باید به یک سری نکات دقت کنید و بر اساس آنها بهترین و مناسب‌ترین سوتین را انتخاب کنید. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • در ساختار سینه بند فشاری، نباید از سیم استفاده شده باشد. چرا که این موضوع در مدت طولانی باعث ایجاد فشار و ناراحتی در ناحیه تحت جراحی می‌شود.
  • بهتر است که سوتین طبی بعد از ماموپلاستی از جلو باز و بسته و تنظیم شود.
  • سوتین مناسب از مواد مخصوص تهیه شده و خاصیت ضد باکتریایی دارد.
  • سوتین مناسب از جنس و کیفیت بالایی برخوردار است و تهویه لازم را برای جلوگیری از تعریق فراهم می‌کند.
  • سایز و اندازه سوتین باید متناسب با سایز سینه‌ها باشد تا فشار بیش از حد به ناحیه جراحی وارد نکند.
  • سوتین مناسب دارای بند بوده و قابلیت تنظیم دارد. بنابراین افراد می‌توانند به تناسب وضعیت خود آن را تنظیم کنند.

چه مدت زمان باید از سوتین طبی استفاده کرد؟

زمان استفاده از سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی با توجه به میزان پیچیدگی جراحی و شرایط بدنی افراد متفاوت است. اما به طور کلی توصیه می‌شود که تا سه هفته بعد از جراحی از این سوتین استفاده کنید. همچنین در ۲۴ ساعت اول بعد از جراحی به هیج عنوان نباید سوتین را دربیاورید و تنها زمان دوش گرفتن مجاز به خارج کردن آن از بدن هستید.

سوالات متداول سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی

چرا استفاده از سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی اهمیت دارد؟

استفاده از این پوشش از افتادگی مجدد سینه‌ها جلوگیری می‌کند. به حفظ شکل و فرم سینه‌ها کمک می‌کند. روند ترمیم بعد از عمل را بهبود می‌بخشد. از بزرگ شدن سایز سینه‌ها جلوگیری می‌کند.

آیا استفاده از سوتین طبی بعد از ماموپلاستی برای همه افراد توصیه می‌شود؟

بله همه اشخاصی که این عمل را انجام می‌دهند باید از سوتین‌های مخصوص استفاده کنند.

قیمت سوتین مناسب بعد از ماموپلاستی چقدر است؟

قیمت این گن‌ها بر اساس کیفیت و برندی که دارند متفاوت است. انتخاب سوتین‌هایی که از برندی معتبر هستند و از خواص ضد تعریق و آنتی باکتریال برخوردارند در مقایسه با سوتین‌های معمولی بسیار بیشتر است.

در نهایت…

در این مقاله راجع به سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی صحبت کردیم. همانطور که در طول مقاله اشاره کردیم، این سوتین‌ها نقش مهمی در حفظ نتایج بعد از عمل ایفا می‌کنند و استفاده از آنها در کوتاه‌تر شدن دوره نقاهت، جلوگیری از ایجاد اسکار و زخم و پیشگیری از ابتلا به عفونت بسیار موثر است. قیمت این سوتین‌ها چندان گران نیست اما تاثیرات آنها بسیار ارزشمند است. افرادی که عمل ماموپلاستی انجام می‌دهند حتماً باید به مدت ۳ هفته مدام از این سوتین‌ها استفاده کنند و به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی به جز در مواقع استحمام آن را از تن خارج نکنند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *