لوگو دکتر ابوالفضل عباس زاده
زمان نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی

نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی

نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی یکی از موارد بسیار مهم بعد از این جراحی است که زمان انجام آن دغدغه و سوال بسیاری از افراد است. به طور معمول تا مدت ها بعد از این جراحی باید افراد از برقراری رابطه جنسی خودداری کنند چرا که بدن نیاز به استراحت و بهبودی کامل دارد و امکان دارد برقراری رابطه به بخیه های بعد از جراحی آسیب وارد کند.

نزدیکی-بعد-از-ابدومینوپلاستی

در این مقاله به طور کامل در مورد تمام نکات مربوط به نزدیکی بعد از جراحی ابدومینوپلاستی صحبت خواهیم کرد.

نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی چه زمانی مجاز است؟

همانطور که درابتدای مقاله ذکر کردیم، سوالی که برای بسیاری از افراد بعد از جراحی پیش می آید این است که چه زمانی می توان بعد از جراحی نزدیکی داشت و رابطه جنسی برقرار کرد؟ در این خصوص باید گفت که این موضوع به عواملی از قبیل نوع عمل و همینطور میزان جراحت، نوع برش و میزان بهبودی بدن بستگی دارد.

در صورتی که برش های ایجاد شده کم و جزئی باشند افراد می توانند بعد از حدود 4 هفته رابطه جنسی داشته باشند، ولی در صورتی که میزان برش های ایجاد شده وسیع و گسترده باشد، در حدود 4 الی 6 هفته نیاز به صبر در خصوص برقراری رابطه جنسی است.

علت صبر و خودداری از برقراری رابطه جنسی در این مدت زمان و تا زمان بهبودی کامل جلوگیری از بروز هماتوم و افزایش تورم بعد از جراحی است و بعد از این مدت زمانی نیز در هنگام برقراری رابطه جنسی باید از انجام فعالیت هایی که موجب کشیده شدن عضلات شکم می شود، خودداری کرد.  

نکات مهم در خصوص نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی

برای برقراری رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی به نکاتی باید توجه کرده و رعایت کرد که در ادامه این نکات را بررسی خواهیم کرد.

نکات-مهم-در-خصوص-نزدیکی-بعد-از-ابدومینوپلاستی

توجه به علائم بدن

به علائمی که بدن در صورت برخی از فعالیت ها بعد از جراحی از خود نشان می دهد توجه و دقت کافی داشته باشید، و در صورتی که احساس درد داشتید از انجام برخی از فعالیت ها به خصوص نزدیکی خودداری نمایید.

اطمینان از همکاری شریک جنسی

نکته ای که حائز اهمیت است برقراری رابطه جنسی ملایم و آرایم در طول دوران نقاهت است که بدین منظور باید این شرایط توسط شریک جنسی شما رعایت شود.

توجه به پوزیشن ها

یکی از مواردی که در نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، انتخاب پوزیشن مناسب است چرا که برخی از پوزیشن ها به هیچ عنوان برای برقراری رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی مناسب نیستند و به شکم فشار وارد خواهند کرد.

عوارض برقراری رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی

در صورتی که افراد بلافاصله بعد از جراحی و زودتر از موعد رابطه جنسی برقرار کنند، امکان دارد که به زخم ها و بخیه ها آسیب وارد کنند.

از جمله دیگر عوارض نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی می توان به پارگی زخم، هماتوم، کشیده شدن بخیه ها، تجمع مایعات یا سروم در زیر پوست اشاره کرد.

عوارض-برقراری-رابطه-جنسی-بعد-از-ابدومینوپلاستی

به همین دلیل توصیه می شود که بعد از جراحی تا حد امکان ضربان قلب و فشار خون به مدت سه هفته پایین نگه داشته شود به همین دلیل باید از بلند کردن اجسام سنگین و تمام فعالیت هایی که منجر به وارد شدن فشار به شکم می شود از جمله رابطه جنسی خودداری کرد.

سوالات متداول نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی

آیا برقراری رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی خطرناک است؟

بله، در صورتی که بلافاصله بعد از جراحی افراد نزدیکی داشته باشند، خطراتی برای افراد از قبیل عفونت، باز شدن بخیه ها، خونریزی و … را به دنبال خواهد داشت.

با مشاهده چه علائمی باید از برقراری رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی اجتناب کرد؟

در مواقعی که ضربان قلب یا فشار خون در حین رابطه جنسی بالا برود باید افراد جهت جلوگیری از خونریزی داخلی محل برش های ایجاد شده از ادامه رابطه خودداری کنند.
همچنین برای جلوگیری از پاره شدن بخیه ها و وارد شدن فشار به عضلات شکم از نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی خودداری شود.

در نهایت…

در این مقاله به طور کامل در مورد نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی صحبت کرده و به این نتیجه رسیدیم که بهتر است افراد تا زمان بهبودی کامل و اتمام دوران نقاهت برای برقراری رابطه جنسی صبر پیشه کرده تا عوارضی از قبیل خونریزی، هماتوم، پاره شدن بخیه ها و … برای آن ها بروز پیدا نکند. این مدت زمانی در حدود 4 الی 6 هفته بعد از جراحی است و بعد از آن می توان با مشورت با پزشک متخصص در این زمینه تصمیم گیری کرد.

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد، در صورت وجود هر گونه سوالی در این زمینه با شماره های داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *